Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. II Jabłuszka

Dzień dobry,
zachęcamy do zapoznania się z zasadami bezpiecznego spędzania czasu wolnego w górach.

dziś zachęcamy do zapoznania się z zasadami bezpiecznego spędzania czasu wolnego nad wodą.
Miłego oglądania.

w związku ze zbliżającymi się wakacjami, pragniemy przypomnieć prawidłowe zachowanie się na drodze.
Pozdrawiamy.

zachęcamy do porannego przebudzenia. Ćwiczmy razem.
                                                                Życzymy radosnej zabawy.

zachęcamy do wykonania własnego akwarium. Zdjęcia prac wysyłamy na adres przedszkola.
                                                              Życzymy udanej zabawy.

zachęcamy do wspólnego śpiewania .

zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Pomocny będzie poniższy link.

zapraszamy na krótkie wprowadzenie w nową porę roku – lato.
                                             Pozdrawiamy serdecznie.

dziś się żegnamy. Życzymy udanego wypoczynku. I do zobaczenia we wrześniu.
                                           Pozdrawiamy serdecznie.

Pozdrawiamy serdecznie.
Dzień dobry ,
dziś zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Do wykonania pomocny będzie filmik poniżej.
                                      Życzymy udanej zabawy.
zachęcamy do osłuchania się z piosenką. Zachęcamy do nauki słów i wspólnego śpiewania.
Dzień dobry zachęcamy do obejrzenia  filmiku dotyczącego wyglądu letniej łąki. Prosimy o wykonanie rysunku wymarzonej, letniej łąki. Zdjęcia prac prosimy przesyłać na adres przedszkola.
                                                                        Miłego oglądania.
zachęcamy do wspólnego rozwiązywania zagadek
dziś zachęcamy do wspólnej gimnastyki.
Udanej zabawy:

 

Kochani ciekawa jestem, czy zjedzone dzisiaj przez was śniadanie dostarczyło wam sił i energii do wykonywania różnych ćwiczeń. Jeżeli tak, to pokażcie jak przedszkolaki się gimnastykują. Na początek dzieci samodzielnie wykonują ćwiczenia wg wierszyka:

Ręce w górę, potem w bok, niski przysiad, w górę skok.

 

Następnie zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych: liczymy i skaczemy jak żabki

A teraz propozycje w ramach dzisiejszych zajęć

Moi drodzy, co przedstawiają poniższe ilustracje?

  •   wymieńcie wszystkie owoce i warzywa, które widzicie?
  •    pamiętacie, co trzeba zrobić zanim spożyjemy warzywa i owoce?

Jak myślicie:

  • dlaczego warto jeść warzywa i owoce?
  • co one takiego ważnego zawierają?
  • co można zrobić z owoców, a co z warzyw?

Zachęcam do zabawy: Jaki to smak? Rodzic częstuje dziecko owocami – gruszka, jabłko, pomarańcza, cytryna, kiwi. Zadaniem dziecka jest określenie ich smaku – słodki, kwaśny. Zabawę można przeprowadzić również w taki sposób, aby dziecko za pomocą zmysłów: smaku, dotyku lub węchu rozpoznało dany owoc lub warzywo.

Czas chwilkę odpocząć

Moja propozycja:

 

Na popołudnie idealny będzie deser owocowy ;-), co Wy na co? Spróbujcie z pomocą dorosłego przygotować jakiś deser może to być sałatka, koktajl a może napój (sok) Jaki macie pomysł?

Zabawa na słowa – kto więcej wymieni owoców i warzyw.

 

Dzień dobry,
zapraszamy do wspólnej gimnastyki. Życzymy udanej zabawy.
zachęcamy do obejrzenia materiału o powstaniu książki.
Przyjemnego oglądania.
zachęcamy do posłuchania i nauki piosenki. Spróbujcie zaśpiewać ją wspólnie z rodziną.
zachęcamy do wykonania własnych zakładek. Zaproście wszystkich członków rodziny do wspólnego tworzenia.
                                                    Udanej zabawy.
dla chętnych do wykonania tęcza.
 Życzymy udanej zabawy.
Pozdrawiamy serdecznie.
Dzień dobry,
zachęcamy do wysłuchania piosenki. Zaproście do wspólnej zabawy całą rodzinę.
dziś zachęcamy do zapoznania się z krokami do „indiańskiej piosenki”. Zapraszamy do wspólnej zabawy.
zapraszamy do zapoznania się z dziećmi z całego świata.
zachęcamy do wykonania „mocnych baniek” w domu. Życzymy wyśmienitej zabawy.
zapraszamy do rozwiązania naszych zagadek. Zaproście do wspólnej zabawy wszystkich domowników.
zachęcamy do wspólnych ćwiczeń.
 Pozdrawiamy i życzymy miłego oglądania.
Dzień dobry,
zachęcamy dziś do zapoznania się z filmikiem o różnych pojazdach. Prosimy o narysowanie swojego ulubionego pojazdu kredkami. Czekamy na prace.
dziś zachęcamy i zapraszamy do wspólnego śpiewania. Życzymy udanej zabawy.
w linku poniżej znajduje się instrukcja wykonania własnej rakiety. Udanej zabawy.
dziś zachęcamy do wspólnej gimnastyki przy muzyce. Zaproście do wspólnej zabawy całą rodzinę.
 proszę o wybranie dwóch dowolnych pojazdów i pokolorowanie ich w dowolny sposób.
  Pozdrawiamy serdecznie.
Dzień dobry,
zachęcamy do wykonania w gronie rodzinnym „kwietnej łąki”. Instrukcja w linku poniżej.Życzymy udanej zabawy.

 

serdecznie zachęcamy do wysłuchania piosenki, która znajduje się w linku poniżej. Zaproście całą rodzinę do wspólnego śpiewu.

zapraszamy do wspólnej gimnastyki. Zaproście wszystkich członków najbliższej rodziny. Życzymy udanej zabawy.

 

„Rodzinny Spacer”- Natalia Łasocha

Rodzina wybrała się na długi spacer. Rodzice zdecydowali, że wszyscy pojadą rowerami ( dzieci kładą się na plecach i unoszą nogi). Droga prowadziła pod górę, więc na początku było bardzo ciężko             (powoli poruszają uniesionymi  nogami wykonując „rowerki”). Ale za górką pojawił się łagodny zjazd i rowery przyspieszyły (kręcą coraz szybciej). Gdy dojechali na skraj lasu, zsiedli z rowerów  i w dalszą drogę wybrali się  pieszo. Dzieci biegły, zachwycone leśną ścieżką (biegają po obwodzie koła). Ale najmłodszy brat nagle się rozpłakał  ( zatrzymują się i  stają w rozkroku). Rodzeństwo zaczęło więc go rozśmieszać, robiąc zabawne „a kuku” ( wykonują skłony do przodu). Jakież było zdziwienie, gdy w pewnym  momencie na ścieżce pojawiły się przewrócone kłody drzew. Trzeba było  przejść pod nimi  (pełzają po dywanie). A potem przeskoczyć przez niewielki strumyk ( skaczą obunóż do przodu). Ścieżka bardzo się zwęziła ( idą stawiając stopa za stopą).  Mama powiedziała, że słychać dzięcioła, wszyscy się przystanęli i nasłuchiwali to z jednej to z drugiej strony ( stają w rozkroku i robią skręty tułowia). W pewnym momencie las się skończył, pojawiła się łąka. Trawy były już naprawdę wysokie, więc trzeba było podnosić wysoko nogi ( spacerują po kole wysoko unosząc kolana).  Na skraju łąki dzieci oznajmiły, że czas na odpoczynek. Wszyscy więc rozłożyli koc i usiedli ( rodzic kładzie na środku zwinięty koc, a dzieci chwytają jego brzeg stopami i rozsuwają na boki, gdy koc zostanie rozłożony, siadają).  Nagle wszyscy zaczęli się wiercić (wstają). Ojej! Nogi obsiadły jakieś robaczki , łaskocząc wszystkich po kolei ( potrząsają raz jedną, raz drugą nogą). Zaraz potem pojawiły się chmury  i pierwsze krople spadły na ziemię. To był znak, że najwyższa pora wracać ( dzieci maszerują po obwodzie koła). Rodzina, choć zmęczona, wróciła bardzo zadowolona ( rozkładają ponownie koc i leżą na nim przez chwilę).

 

dziś proponujemy zabawę paluszkową

.Zabawy paluszkowe

Uczymy się krótkiego wierszyka o rodzinie

wykorzystując palce dłoni:

Ten pierwszy to Dziadziuś, (zginamy kciuk)

tuż obok Babunia. (zginamy palec wskazujący)

Największy to Tatuś, (zginamy palec środkowy)

a przy nim mamusia. (zginamy palec serdeczny)

A to ja dziecina mała, (zginamy mały palec)

i to jest rodzinka,

moja ręka cała (zginamy wszystkie paluszki).

zachęcamy do przeczytania wiersza B. Forma „Moja rodzina” a następnie do odpowiedzi na poniższe pytania.

Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.
Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.
Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.
Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.

Rozmowa kierowana pytaniami:

– o czym był utwór?
– co to znaczy „rodzina”?
– z ilu osób składa się twoja rodzina?
– jakie imiona noszą twoi rodzice, dziadkowie, rodzeństwo?

-co można robić z rodziną?

dla chętnych mamy propozycję wykonania własnego latawca.

Pozdrawiamy serdecznie.

 

 

 

 

Dzień dobry

dziś do wykonania praca plastyczna dowolną techniką.
dziś zapraszamy do pokolorowania wiosennej kompozycji.
dziś zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu o obecnej porze roku. Miłego oglądania.
zachęcamy dziś na „kocią” gimnastykę. Zaproście do wspólnych ćwiczeń całą swoją rodzinę.
                                                       Życzymy miłej zabawy.
zachęcamy do wysłuchania wiersza o obecnej porze roku. Po wysłuchaniu utworu prosimy wykonać własną ilustrację o otaczającej nas przyrodzie.
                                                          Pozdrawiamy serdecznie
                                                       Pozdrawiamy

 

Dzień dobry,

dziś zadanie plastyczne, prosimy o wyklejenie plasteliną zwierzaka z gospodarstwa. Wykonane prace przesyłamy do przedszkola.
 
Dziś ćwiczymy motorykę małą. Życzymy udanej zabawy.
Dzień dobry,
zapraszamy dziś do wspólnej gimnastyki przy muzyce.
Pozdrawiamy serdecznie.
Panie Olga i Teresa
Dzień dobry,
dziś zachęcamy do wysłuchania legendy o powstaniu państwa polskiego. Zachęcamy do wykonania rysunku po obejrzeniu materiału (link poniżej)

dziś zapoznamy się z symbolami narodowymi (link poniżej). Zachęcamy do wykonania własnych papierowych flag oraz do wysłuchania całego hymnu polskiego.

zachęcamy do osłuchania się z piosenką (link poniżej).

zachęcamy do ćwiczeń przy muzyce. Zaproście wszystkich domowników do wspólnej zabawy.

Pozdrawiamy serdecznie.