Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. I Poziomki

Kochane Poziomki oraz drodzy Rodzice, nadchodzą wakacje, więc przesyłam propozycje zabaw, które możecie wykorzystać podczas wakacji.  Chciałabym Wam podziękować, za ten trudny dla nas rok, życzę Wam cudownych i zdrowych  wakacji! Mam nadzieję, że widzimy się już niedługo J.  Pozdrawiam Was gorąco !

1.„Kolorowy obraz” – tworzenie obrazów za pomocą piany.
Do zabawy potrzebny jest: duży biały brystol, kilka szklanek, woda, płyn do mycia naczyń, słomki, farby lub barwniki.
Do szklanek z wodą nalewamy odrobinę płynu do mycia naczyń oraz farby lub barwnika. Płyn dokładnie mieszamy i gotowe ,,barwne mieszanki” ustawiamy w kilku miejscach na białym brystolu. Najlepiej zabawę przeprowadzić na trawie lub na piasku, aby uniknąć zabrudzeń wokół.

  1. „Odszukaj ślady” – zabawa w detektywa
    Do naszej zabawy potrzebujecie: kilka butów z różnymi spodami, szeroki pędzel, farbki, nożyczki, wodę i białe kartki. Tak niewiele trzeba, aby stworzyć świetną propozycję dla dziecka i zainteresować je na dłużej.
    Każdy but jak zauważycie podczas tej zabawy ma inny ślad, najłatwiejsze do odciskania są oczywiście małe butki. Jednak gdy zróżnicujemy i użyjemy różnych butów będzie ciekawiej i będziemy mogli układać je stopniując według wielkości.  Zalecam malowanie spodu butów na jeden kolor, bo inaczej dziecko w trakcie poszukiwania dwóch jednakowych odcisków będzie się sugerowało kolorem zamiast odciśniętym śladem.
    Ślady można również wykorzystać do nauki liczenia.
  2. „Żelowe gnioty” – zabawa sensoryczna
    Do wykonania żelowych gniotków potrzebujecie: Przezroczyste balony, kolorowe cekiny lub brokat, żelatynę, gorącą wodę, miseczkę z łyżeczkę w której wymieszacie wodę z żelatyną, butelkę do przelania żelatyny oraz lejek.
    Młodsze dzieci z pewnością będę potrzebowały do przygotowywaniu gniotka pomocy dorosłej osoby. Samo wykonanie trwa kilka minuta, a zabawa jest bardzo atrakcyjna zarówno dla dorosłych jak i dzieci.
    Takie zabawy świetnie uczą dzieci, że można samodzielnie stworzyć coś z niczego. Kombinowanie i łączenie różnych mas oraz eksperymentowanie uczy otwartego myślenia. Sama zabawa gniotkiem to świetne ćwiczenie manualne, pozwala wyładować emocje i trenuje dłonie, a nawet rzucanie do celu.

„Gdzie pojadę na wakacje?” – swobodna wypowiedź dziecka, doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania się pod względem artykulacyjnym i gramatycznym.

„Rybka” – doskonalenie grafomotoryki. Rodzic prezentuje, jak w prosty sposób narysować rybkę – dwa łuki przecinające się z jednej strony. Dziecko samodzielnie próbuje ozdobić rysunek według własnych pomysłów: kredkami, farbami, papierem kolorowym lub plasteliną.

„Bezpieczne wakacje”- rozmowa z dzieckiem na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów, zabaw, spędzania wolnego czasu. Zwrócenie uwagi na higienę dłoni. Poniżej znajduje się kilka filmów edukacyjnych dla dzieci.

 

Zapraszam do zapoznania się z bajkami edukacyjnymi na temat bezpiecznych wakacji.

Monika Grebiaszkow

Dzień dobry!

  1. Na początek zapraszam na wspólne ćwiczenia :

  1. Nauka piosenki „ Razem z latem” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

Czasem dla ochłody

lato zjada lody.

Zajada je powoli,

gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

 

Link do piosenki:

 

  1. „Magiczny worek kolorów”- zabawa matematyczna

Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty.

Dziecko losuje z worka piłeczkę, nazywa jej kolor i umieszcza w misce w tym samym kolorze (może również położyć na kartkę w tym samym kolorze).
Jeśli kolor piłki nie pasuje do żadnych z 4 par misek, dziecko umieszcza piłeczkę w misce białej.
Na koniec zabawy podejmujemy próbę określenia, których piłeczek jest najwięcej, a których najmniej.

  1. „Kolorowe rytmy”- dzieci na dywanie układają dwuelementowe rytmy z użyciem klocków ( lub wyciętych figur z kolorowego papieru) np. żółty- zielony- żółty- zielony itp.

„Kolory” – Bawimy się razem z dzieckiem w „Berka cukierka”.  Mówimy berek cukierek koloru… np. niebieskiego, dzieci mają za zadanie dotknąć tego koloru w otoczeniu. Powtarzamy zabawę z różnymi kolorami.

„Ziarenko” – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, wzrost rośliny. Pokazujemy dzieciom ziarenko fasoli i mówimy: To małe ziarenko fasoli. Spróbujcie się zamienić w takie malutkie ziarenka. Dzieci zwijają się w kłębuszki, starają się zwinąć jak najciaśniej. Mówimy: Posłuchajcie historii o ziarenku.

  1. Historia o ziarenku

Małe Ziarenko spało mocno, głęboko pod ziemią. Pewnego razu otworzyło jedno oko, ale wokół było bardzo ciemno i zimno.

– Eee… Brrrr… Nic ciekawego – poszło spać dalej.

Pewnego wiosennego dnia Ziarenko poczuło, że wokół niego robi się coraz cieplej. Nie wiedziało, skąd to uczucie, ale było ono bardzo miłe. Kolejnego dnia Ziarenko poczuło, że coś je obmywa, a ziemia wokół jest coraz cieplejsza. Zapragnęło więcej i więcej obmywania i ciepła, zaczęło poszukiwać. Wysunęło jedną rękę, a tam brrrrrr zimno, wysunęło drugą rękę w przeciwnym kierunku.

– Ojej, ciepło, tak bardzo chce mi się pić, dużo pić, jeszcze i jeszcze – Ziarenko wyciągało rękę

do ciepła i wody, aż nagle… stało się wokół bardzo jasno. Ziarenko zapłakało.

– Co się stało? Nic nie widzę!

– Przyzwyczaisz się do mego światła – pogłaskało je Słonko swym promykiem.

– Pomożemy ci – szepnął szumiący, ciepły Deszczyk.

Rozmawiamy z dziećmi na temat opowiadania, rozdzielamy treści fikcyjne (uczucia ziarenka) od rzeczywistych (pomoc deszczu i słońca we wzroście rośliny).

  1. Skoro wiemy już, co jest konieczne do tego, aby roślinka mogła wzrastać – woda (deszcz) oraz ciepło (słońce), to zapraszam do o rozwiązania zagadki:

Kształtem przypomina
poziomkę – olbrzyma.
A w końcu jej nazwy
ptaszek się zatrzymał.
-TRUSKAWKA.

Czy domyślacie się co powstaje z tych kwiatków?

  1. Zapraszam do filmu edukacyjnego, gdzie poznamy proces powstawania roślin- w tym także truskawek.

 

  1. Zapraszam teraz do wykonania pracy plastycznej – TRUSKAWKA CUKREM MALOWANA zał 1
    Do wykonania pracy będziemy potrzebować:
    – gotowa kolorowanka przedstawiająca truskawkę bądź narysowany szablon tegoż owocu;
    – klej tzw. biały;
    – pędzelek;
    – cukier;
    – farba w kolorze czerwonym i zielonym;
    – woda w pojemniczku.
    Przygotowujemy szablon truskawki, smarujemy go obficie klejem i posypujemy cukrem. Kiedy cukier zmiesza się z klejem powinien się zacząć rozpuszczać (potrzymajmy chwilkę pracę na słońcu). Czekamy aż klej wyschnie i przystępujemy do malowania. Użyjemy w tym celu farby plakatowej w kolorze czerwonym. Farba musi być trochę rozwodniona. Na pracy utworzy się charakterystyczna powłoka.
    Miłej pracy!

zał 4

zał 3

zał 2

Pozdrawiam,

Monika Grebiaszkow

 

Dzień dobry!

Dziś poznamy zjawisko atmosferyczne nazwane- TĘCZĄ.

  1. Zabawa ruchowa pt. “Kolory”.

Rodzic rozkłada w kilku miejscach na dywanie wycięte z papieru kolorowego koła. Odtwarza piosenkę z płyty CD. Gdy słychać piosenkę dziecko swobodnie biega po dywanie – gdy piosenka cichnie rodzic mówi nazwę koloru – dziecko musi zatrzymać się i gdy rozpozna kolor koła – staje przy nim. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. “Przepis na tęczę” .

Rodzic ustawia na stole przykrytym folią 7 słoiczków do połowy wypełnionych wodą, kubek do płukania pędzla, farby plakatowe oraz gąbkę do osuszania pędzla. Następnie mówi wierszyk: (każdorazowo rodzic pomaga dziecku rozpoznać i nazwać kolejne kolory tęczy)

“Przepis na tęczę”

Agnieszka Frączek

Weź bukiecik polnych wrzosów,     (Rodzic wspólnie z dzieckiem nabiera na pędzel farbę fioletową i miesza ją z wodą w pierwszym słoiczku, dziecko dokładnie miesza, aż farba połączy się z wodą i powstanie jednolity kolor – dalej miesza kolory w podobny sposób w kolejnych słoiczkach)

dzbanek chabrowego sosu,     (dziecko nabiera nabiera granatową farbę na pędzel i zanurza ją w kolejnym słoiku)

szklankę nieba wlej pomału, garść niebieskich daj migdałów, (niebieska farba w kolejnym słoiku)

dorzuć małą puszkę groszku, nać pietruszki wsyp po troszku! (farba zielona do następnego słoika)

Dodaj skórkę od banana, łąkę mleczy i stóg siana,

szczyptę słońca, dziury z serka,

i cytryny pół plasterka.   (farba żółta do kolejnego słoika)

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki (dziecko nabiera farbę pomarańczową i barwi nią wodę kolejnego słoika)

pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami (dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze i gotowe… (nabiera farbę czerwoną na pędzel i kolorują wodę w ostatnim słoiczku)

Widzisz tęczę?

Rodzic zadaje pytania dziecku:

  • Z czego w wierszyku powstała tęcza?
  • Czy wiesz jak naprawdę powstaje tęcza (rodzic wspólnie z dzieckiem omawia zjawisko tęczy na niebie)
  • Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?

Można wspólnie z dzieckiem ustawić blisko słoiki z kolorami tak, aby tworzyły tęczę i jeszcze raz dziecko podaje kolejno nazwy powstałych kolorów.

 

 

Zapraszam również do wykonywania różnych eksperymentów w tematyce tęczy:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/dzien-teczy-w-przedszkolu-kolorowe-zabawy/

  1. “Tęczowy taniec”– rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe rąk.

Dziecko otrzymuje paski papieru/krepiny. Porusza się w rytm melodii w dowolny sposób. Na hasło rodzica – “Tęcza” – dziecko zatrzymuje się, zamaszystymi ruchami rąk rysuje nad głową łuk tęczy i obserwuje zachowanie się pasków. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

  1. Praca plastyczna – dokończ wyklejanie tęczy plasteliną według podanych kolorów.
  2. “Zaproszenie dziecka do obejrzenia filmiku edukacyjnego “Jak powstaje tęcza?”

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne .

Pozdrawiam,

Monika Grebiaszow

 

Dzień dobry kochane Poziomki ;).

W tym tygodniu poznamy mieszkańców jezior, mórz i oceanów.

Na początek zapraszam was na wędrówkę:

  1. ,,Wędrówka”- zabawa ruchowo- słuchowa.

Dziecko stoi przodem do Rodzica/ Opiekuna, który rysuje w powietrzu wzór do rymowanki:

Wędrujemy raźno w góry.  Opiekun rysuje w powietrzu góry.

pod nogami mamy chmury. Opiekun rysuje w powietrzu chmury.

Opiekun wykonuje ruchy kolejno: obiema rękami wyciągniętymi przed siebie ze złączonymi

dłońmi, ręką wiodącą, drugą ręką, znowu ręką wiodącą, nogą na podłodze, nosem w powietrzu.

Dziecko naśladuje wszystkie ruchy prowadzącego

  1. ,,Mieszkańcy jeziora”- rozwiązywanie zagadek.

Opiekun recytuje zagadki Tomasza Jabłońskiego (ryba, żaba, ślimak) i Beaty Gawrońskiej

(rak), a dzieci starają się rozwiązać zagadki.

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża,

Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 

Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,

Mówi ,,Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

 

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie,

Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać- daj sera w pierogi. (ślimak)

 

Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

  1. Zapraszam Was teraz na film edukacyjny. Zobaczcie jakich mieszkańców możemy spotkać w morzach i oceanach.

Które z przedstawionych zwierząt podoba Ci się najbardziej  i dlaczego ? Narysuj je na kartce i nadaj mu imię J.

  1. Zadanie matematyczne. Policz a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek ilu mieszkańców mórz i oceanów jest w poszczególnych zbiorach zał 1.
  2. ,,Żabki w jeziorze”- zabawa oddechowa. Opiekun rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Dziecko siada w odległości około 50 centymetrów. Dziecko ma kilka drobnych kawałków papieru. Na hasło: Żabki do wody! dziecko kładzie kawałek papieru na podłodze i stara się wdmuchnąć go na niebieski materiał.
  3. ,,Raki”- zabawa na czworakach. Dziecko stoi w przysiadzie podpartym. Na hasło: Raki idą na spacer! dziecko idzie do tyłu na czworakach. Na hasło: Raki na plaży! dzieci zatrzymują się.
  4. Połącz w pary takie same obrazki (zał 2).
  5. Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj obrazek (zał 3 i zał 4).

Pozdrawiam cieplutko,

Monika Grebiaszkow

 

Dzień dobry kochane Poziomki !

Jestem pewna, że wiecie jakie święto obchodzimy w tym tygodniu ?  Tak! To Wasze święto – Dzień Dziecka. Kochane dzieci z okazji Waszego święta, życzę Wam by cały rok był pełen zabawy, uśmiechu i kreatywności J.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne

„Wesołe miasteczko” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się w tempie podanym przez Rodzica. Na hasło: Karuzela! – Staje. Na hasło: Pociąg! – Siada na dywanie, nogi ma wyprostowane.

„Zabawy  z piłką” – Ćwiczenie tułowia. Dziecko i Rodzic stają plecami do siebie, wykonują skłon i turlają piłkę do siebie. Prostują się i odpoczywają. Po chwili znów turlają piłkę.

„Uciekająca piłka” – Ćwiczenie mięśni grzbietu. Dziecko leży na brzuchu, lekko odchylone do tyłu, wsparte na przedramionach. Toczy piłkę z ręki do ręki. Po kilku ruchach odpoczywa.

„Jeżyk” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. Dziecko jest jeżem. Porusza się na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło: Niebezpieczeństwo! – Siada na piętach, kładzie ręce na ziemi i głowę na rękach.

„W parku” – Ćwiczenie oddechowe. Dziecko maszeruje w tempie podanym przez Rodzica. Na sygnał – mocne uderzenie– zatrzymuje się i wykonuję wdech nosem – ramiona uniesione, wydech ustami – ramiona opuszczone.

 

  1. Zobaczcie teraz filmik edukacyjny i poznajcie Dzieci z całego świata.

  1. Dzień Dziecka – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy.

Dzień Dziecka

To był bardzo wesoły dzień. Dzieci opowiadały sobie, co będą robiły po południu, gdy wrócą z przedszkola.

– Ja idę z mamą do kina! – Cieszył się Franio.

– A ja do kręgielni, z mamą i tatą – oznajmił Krzyś.

– Mnie mama obiecała domek dla lalki – chwaliła się Martysia.

– Eeee tam, domek – powiedział Maciek. – Ja dostane zjeżdżalnie dla samochodów.

– A nas, z mamą i tatą, zaprosiła babcia na ciasto truskawkowe! – Zawołała Asia.

– Jak święto to święto! – Powiedziała pani Paulina.

– Dzień Dziecka mamy tylko raz w roku.

– A w innym przedszkolu też jest Dzień Dziecka? – Dopytywał Franio.

– Bo tam chodzi mój kolega.

– Dzień Dziecka jest we wszystkich przedszkolach – mówiła pani – a także w szkołach. I powiem wam, że Dzień Dziecka jest po prostu na całym Świecie.

– Na całym, calutkim Świecie? – Dopytywała zdziwiona Martynka.

– Oczywiście, wszędzie tam, gdzie są dzieci – oznajmiła pani.

– Tak kiedyś ustalili dorośli. Ja też pamiętam o tym święcie i mam dla was niespodzianki. Zrobiło się cicho i wszystkie maluchy czekały, co też pani wyjmie z szufladki pod stołem.

– Proszę – powiedziała pani. – Dla każdego mam znaczek z magnesem do przyczepienia w domu na lodówce. Na znaczku jest uśmiechnięta buzia. Nawet dla jeża Julka mam też znaczek do przypięcia, też z wesołą buzią.

Julek był bardzo zadowolony i dumny ze swojego znaczka.

Dzieci oglądały swoje uśmiechnięte znaczki i same uśmiechały się od ucha do ucha. A pani przyniosła wtedy jakiś wielki garnek z zakręconym wieczkiem.

– Proszę bardzo – powiedziała. – Mam tu termos, a w nim… Kto zgadnie? Proszę tylko jeść powoli, żeby nie przeziębić sobie gardła.

Pani Paulina zaczęła wielką łyżką nakładać dzieciom na talerzyki porcje lodów.

– Ale pycha! – oblizywały się maluchy i nawet Julek też spróbował troszkę, choć jeże zazwyczaj lodów nie jedzą.

Bo przecież Dzień Dziecka bez lodów obejść się nie może.

 

Rozmowa kierowana pytaniami Rodzica sprawdzająca zrozumienie tekstu:

–  Jaki dzień świętowały przedszkolaki?

–  Co dzieci będą robiły, kiedy wrócą do domu z przedszkola?

–  Jaką niespodziankę zrobiła im pani w przedszkolu?

– Czy tylko dzieci w przedszkolu obchodziły Dzień Dziecka?

– A jak Ty chciałbyś spędzić Dzień Dziecka?

 

  1. Ułóż tak samo. Przyjrzyj się obrazkowi a następnie wytnij go wzdłuż linii i ponownie ułóż (zał.1)
  1. „Lusterka” – zabawa naśladowcza w parach.

Dziecko i Rodzic stają do siebie przodem. Dziecko pokazuje wymyślony przez siebie ruch, Rodzic– naśladuje go tak, jakby widziało go w lusterku. Po pewnym czasie zamieniają się rolami. Pierwsze miny lub ruchy pokazuje dziecku Rodzic., np.: szeroki uśmiech, mruganie powiekami, mlaskanie, kląskanie („koniki”), przysiady, skłony itd.

  1. Rysuj po śladzie ( zał.2) (zał.3).
  2. Pokoloruj wg kodu (zał.4).
  3. Na koniec tematu tygodniowego piosenka „Jesteśmy dziećmi”.

Pozdrawiam,

Monika Grebiaszkow

zał 4.babeczkadziendziecka zał 3

 

Witajcie Poziomki 😉

Czy wiecie jakie mamy święto w tym tygodniu ?

1.Posłuchajcie wiersza i spróbujcie odgadnąć o kim pisze autor i czyje to święto.

  1. Majewska „Kochamy nasze Mamy”

 

Kiedy Mama na wycieczkę nas zaprasza,

to smakuje nam nawet kasza!

I pijemy chętnie całą szklankę mleka,

bo wesoła przygoda na nas czeka.

Niech każda Mama dobrze zapamięta,

że lubimy, gdy jest uśmiechnięta.

Dziękujemy, że się o nas tak troszczycie

przez calutkie nasze życie.

Mama zawsze pyszny obiad nam gotuje

i z uśmiechem wszystkich częstuje.

Kiedy patrzy – nikt szpinaku nie unika,

byle uśmiech z twarzy Mamy nie znikał.

Z Mamą można pływać łodzią po jeziorze

i jeść lody o każdej porze.

A gdy czasem robi się za oknem chlapa,

to po domu na miotle z Mamą latam.

Chyba nie ma w roku ważniejszego święta,

o Dniu Mamy każdy pamięta.

Dzisiaj wszyscy chórem głośno zaśpiewamy,

że ogromnie kochamy nasze Mamy!!!

 

  1. Rozmowa kierowana pytaniami:

-Czy już wiecie o jakie święto chodzi ?

-A czy wy kochacie wasze mamy?  Dlaczego?

– Jak dbają o was wasze mamy? – Co takiego robią, aby sprawić wam przyjemność?

-Jak myślicie, co wy możecie zrobić, aby wasze mamy były zawsze uśmiechnięte i szczęśliwe? -Może zrobicie dla waszych mam piękny obrazek? Myślę, że własnoręcznie wykonana niespodzianka sprawi, że wasze mamy będą szczęśliwe i wzruszone.

 

  1. Co lubi robić mama – zabawa paluszkowa.

Mojej mamy palce 1

bardzo lubią harce. 2

Lubią głaskać mnie po głowie, 3

lubią ściskać rączki obie, 4

lubią klepać mnie po brzuszku 5

albo drapać mnie po uszku. 6

A najbardziej, wierz lub nie, 7

lubią mówić: KOCHAM CIĘ! 8

Dzieci: 1 machają wszystkimi paluszkami jednocześnie; 2 kręcą obiema dłońmi „młynek”; 3 jedną dłonią głaszczą się po głowie; 4 jedną ręką ściskają drugą rękę; 5 klepią się po brzuchu; 6 drapią się po uchu; 7 klaszczą; 8 przesyłają całuska.

 

 

  1. Cztery mamy – zabawa dydaktyczna utrwalająca umiejętność rozpoznawania emocji i nazywania ich

Cztery mamy siedzą sobie

Każda w innym jest humorze.

Pierwsza – uśmiechnięte oczy ma

Druga – śmieje się ha, ha

Trzecia – łezki z oczu ociera

Czwarta – martwi się, co będzie teraz!

Rodzic prezentuje dzieciom fotografie czterech mam: wesołej (zadowolonej), uśmiechniętej, płaczącej, zmartwionej. Dzieci próbują opisać, jak się czują kobiety na fotografiach. Następnie wybrane dziecko na polecenie prowadzącego wskazuje zdjęcie, na którym jest np. uśmiechnięta mama, smutna itd. (zał.1)

Zał 1. Fotografie

  1. Czas na piosenkę dedykowaną mamie. Uczyliśmy się jej, więc mam nadzieję, że jeszcze pamiętacie i pięknie ją zaśpiewacie swoim Mamom ; )

 

  1. Zabawa ruchowa przy muzyce.

Gdy dzieci usłyszą muzykę spacerują po pokoju, gdy muzyka ucichnie, dziecko podbiega i daje mamie buziaka.

  1. Rysuj po śladzie.

 

 

  1. Dopasuj pary (zał.2)

zał. 2dopasujparydzienmamy

  1. Praca plastyczna. Stwórz piękną laurkę dla mamy, możesz zrobić to samodzielnie, lub wykorzystać szablon. (zał.3)

zał 3 kartkadzienmamy4

Pozdrawiam i ściskam!

Monika Grebiaszkow

Witam moje Poziomki 😉

Nasz temat w tym tygodniu to: Rodzina.

1.Zacznijmy od ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

„Rodzinny Spacer”- Natalia Łasocha

Rodzina wybrała się na długi spacer. Rodzice zdecydowali, że wszyscy pojadą rowerami ( dzieci kładą się na plecach i unoszą nogi). Droga prowadziła pod górę, więc na początku było bardzo ciężko             (powoli poruszają uniesionymi  nogami wykonując „rowerki”). Ale za górką pojawił się łagodny zjazd i rowery przyspieszyły (kręcą coraz szybciej). Gdy dojechali na skraj lasu, zsiedli z rowerów  i w dalszą drogę wybrali się  pieszo. Dzieci biegły, zachwycone leśną ścieżką (biegają po obwodzie koła). Ale najmłodszy brat nagle się rozpłakał  ( zatrzymują się i  stają w rozkroku). Rodzeństwo zaczęło więc go rozśmieszać, robiąc zabawne „a kuku” ( wykonują skłony do przodu). Jakież było zdziwienie, gdy w pewnym  momencie na ścieżce pojawiły się przewrócone kłody drzew. Trzeba było  przejść pod nimi  (pełzają po dywanie). A potem przeskoczyć przez niewielki strumyk ( skaczą obunóż do przodu). Ścieżka bardzo się zwęziła ( idą stawiając stopa za stopą).  Mama powiedziała, że słychać dzięcioła, wszyscy się przystanęli i nasłuchiwali to z jednej to z drugiej strony ( stają w rozkroku i robią skręty tułowia). W pewnym momencie las się skończył, pojawiła się łąka. Trawy były już naprawdę wysokie, więc trzeba było podnosić wysoko nogi ( spacerują po kole wysoko unosząc kolana).  Na skraju łąki dzieci oznajmiły, że czas na odpoczynek. Wszyscy więc rozłożyli koc i usiedli ( rodzic kładzie na środku zwinięty koc, a dzieci chwytają jego brzeg stopami i rozsuwają na boki, gdy koc zostanie rozłożony, siadają).  Nagle wszyscy zaczęli się wiercić (wstają). Ojej! Nogi obsiadły jakieś robaczki , łaskocząc wszystkich po kolei ( potrząsają raz jedną, raz drugą nogą). Zaraz potem pojawiły się chmury  i pierwsze krople spadły na ziemię. To był znak, że najwyższa pora wracać ( dzieci maszerują po obwodzie koła). Rodzina, choć zmęczona, wróciła bardzo zadowolona ( rozkładają ponownie koc i leżą na nim przez chwilę).

  1. Wiersz „Moja rodzina” B. Forma

 

Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.
Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.
Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.
Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.

Rozmowa kierowana pytaniami:

– o czym był utwór?
– co to znaczy „rodzina”?
– z ilu osób składa się twoja rodzina?
– jakie imiona noszą twoi rodzice, dziadkowie, rodzeństwo?

-co można robić z rodziną?

 

3.Zabawy paluszkowe

Uczymy się krótkiego wierszyka o rodzinie

wykorzystując palce dłoni:

Ten pierwszy to Dziadziuś, (zginamy kciuk)

tuż obok Babunia. (zginamy palec wskazujący)

Największy to Tatuś, (zginamy palec środkowy)

a przy nim mamusia. (zginamy palec serdeczny)

A to ja dziecina mała, (zginamy mały palec)

i to jest rodzinka,

moja ręka cała (zginamy wszystkie paluszki).

 

  1. Spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na pytania:

-kto jest przedstawiony na rysunku?

-nazwij członków rodziny,

-policz ile osób jest na obrazku,

– czy rodzina na zdjęciu jest radosna czy smutna?

  1. Piosenka.

 

  1. Rysuj po śladzie ( zał.1)

zał. 1 domswietorodziny

  1. Karty pracy.

W tym tygodniu proszę o wykonanie kart (1-4), od strony 4 (kolorowanki i prace plastyczne) do wyboru 😉 (zał.2 ).

zał. 2 RODZINA – PLANSZE-strony-38-48

Pozdrawiam serdecznieJ

Monika Grebiaszkow.

 

 

Łąka zał. 2 gąsienica

 

 

 

Witam kochane Poziomki 😉

W tym tygodniu nasza tematyka to: „Na wsi”.

1. Zapraszam na filmik, który przeniesie nas na wieś. Będą tam zadania do wykonania, więc oglądaj uważnie.

-Jakie zwierzęta występowały na naszej wsi ? Wymień tyle ile zapamiętałeś.

-Które zwierzę lubisz najbardziej i dlaczego ?

2. WIERSZ „POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”
Edyta Matłosz

Dnia pewnego na podwórku

pokłóciły się zwierzęta

o to kto ma dłuższą pamięć

i kto dłużej z nich pamięta.

Kura: Koo ko ko ko

Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa

Baran: Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło

bo zwierzęta przez dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały…

 

-Jakie zwierzęta występowały w wierszu ?

– O co pokłóciły się zwierzęta?

– Kto z nich miał dłuższą pamięć?

2. Piosenka „Gdacze kura”

3. Zabawa ruchowa „świnki w zagrodzie”. Dziecko chodzi na czworaka po pokoju, na hasło : ŚWINKI DO ZAGRODY”, dziecko idzie do wyznaczonego wcześniej miejsca „zagrody”.

4. Zadanie matematyczne. W odpowiednim miejscu narysuj tyle kropek ile jest podanych elementów.

Wieś-karta-pracy-4

5. Rysujemy po śladzie.

6. Praca plastyczna. Stwórzmy krowę (Zał. 1)

Zał. 1 Wieś-karta-pracy-9

7. Karta pracy.

Pozdrawiam Was serdecznie 😉

Monika Grebiaszkow

Dzień dobry 😉

W tym tygodniu obchodzimy aż trzy święta Majowe, są to:

-1 Maja- NARODOWE ŚWIĘTO PRACY,

-2 Maja- Święto FLAGI,

-3 MAJA- ŚWIĘTO UCHWALENIA KONSTYTUCJI.

Przyjrzymy się bliżej tym świętom.

  1. Na początek gimnastyka 😉 :

-„Deszcz i słońce”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

Dziecko biega swobodnie. Na hasło: Deszcz!- kuca, a na hasło: Słońce!- wstaje i wyciąga ręce w górę.

– „Prace na grządce” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Dziecko naśladuje: przekopywanie ziemi- skłony i wyprosty, grabienie- skręty ciała w lewo i w prawo, wysiewanie nasion- skręty ciała w przysiadzie.

„Idą krety”- zabawa z czworakowaniem.

Dziecko chodzi na czworakach. Na hasło: Kret wychodzi na powierzchnię ziemi!- z przysiadu powoli prostuje się.

„Konki”- zabawa bieżna.

Dziecko biega swobodnie. Na hasło: Konik grzebie kopytkiem !- dziecko uderza o podłogę palcami jednej nogi, potem drugiej. Następnie konik parska, rży i biegnie dalej.

-„ Zajączki w ogrodzie”- zabawa z elementem podskoku.

Dziecko podskakuje raz na jednej, raz na drugiej nodze. Na sygnał rodzica zajączek zatrzymuje się i rozgląda- staje w małym rozkroku i wykonuje skręty głowy: zagląda za jedno ramię, potem za drugie.

-Maszerowanie z wyklaskiwaniem rytmu.

  1. Przejdźmy teraz do prezentacji. ( Zał.1)

Jakie mamy symbole Polski?

-Co znajduje się na naszym godle ?

-Jakie kolory ma flaga Polski?

-Czy pamiętasz jak nazywa się hymn Polski ?

-Jak należy się zachować podczas śpiewania hymnu ?

  1. Kiedy poznaliśmy już nasze święta i wiemy dużo o Polsce to pora na stworzenie kodeksu małego patrioty. (Zał.2) Czy zgadzasz się z zasadami kodeksu ? Jeśli tak to odbij rączkę lub palec na kodeksie. Oznacza to, że będziesz przestrzegał zasad w nim zawartych ; ). Zachęcam do wysłania zdjęć na mejla przedszkolnego.
  1. Spróbujcie teraz wykonać flagę Polski z rolek. Wstawiam zdjęcie poglądowe, z pomocą rodziców na pewno wam się uda ; ).

  1. Zapraszam do zapoznania się z piosenką małego patrioty:

Tekst:

Piosenka małego patrioty

1. Kto ty jesteś? Polak mały!

Mieszkasz w Polsce? Właśnie tak!

Orzeł Biały jest wspaniały.

To jest godło! To nasz znak!

Naszą flagę zgodnie dzielą

najpiękniejsze barwy dwie.

Biel z czerwienią, czerwień z bielą,

ja im wierny zostać chcę.

Ref. Ucz się kochać kraj rodzinny

i to od najmłodszych lat.

Ważne, by szanować innych,

byś rozumiał lepiej świat. (refren 2x)

2. Moja szkoła, dom, rodzina

to ojczyzna, którą znam.

Swoje życie tu zaczynam,

tu dorosłym zostać mam.

Wobec wrogów trzeba twardo,

lecz odróżniaj: wróg – czy gość?

I nie traktuj go z pogardą,

by nie gardził tobą ktoś.

Ref. Ucz się kochać kraj rodzinny

i to od najmłodszych lat.

Ważne, by szanować innych,

byś rozumiał lepiej świat. (refren 2x)

  1. Rysowanie po śladzie ( Zał. 3.)
  2. Nauka liczenia. Zadaniem dziecka ( tak jak poprzednio) jest narysowanie liczby kropek odpowiadającej elementom na danej stronie ( zał. 4)
  3. Puzzle (zał. 5) oraz dopasowanie cieni (zał.6).

Pozdrawiam Was gorąco i życzę dużo zdrówka!

Monika Grebiaszkow

Zał. 1 ŚWIĘTA MAJOWE 1

Flaga-do-wyklejania-plastelina

dzień-flagi

zał.3 wysowanie-po-śladach

zał. 6dopasujdzienflagi

Zał. 5 Patriotyczne_ Puzzle 10

Zał. 4 Patriotyczna_ Nauka liczenia

zał. 2

KODEKS MŁODEGO PATRIOTY 11