Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. VI Śliweczki

TEMATY REALIZOWANE W KWIETNIU:  Bunny Sitting with an Easter Basket Clip Art

  1. Czas radości
  2. Wielkanoc
  3. Z kulturą za pan brat
  4. Jestem kulturalny

RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz

RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz

RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz

 

Propozycja  zajęć dla grupy VI ,,Śliweczki”

                                                                     12.04-16.04.2021

Temat: ,,Z kulturą za pan brat”

  1. 1. ,,Kulturalny wieczór” Maciejka Mazan

– Jacuś, pobaw się ze mną – poprosiła Nikola.

Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się

nudzić.

– No trudno – powiedział. – A w co?

– W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim

narzeczonym.

– Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.

– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola.

Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.

– A będzie tort czekoladowy? – spytał.

– Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola.

Więc Jacuś niechętnie wrócił.

– A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola.

– Dlaczego? – jęknął Jacuś.

– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”,

ponieważ to też jest kulturalne

– I co teraz? – spytał.

– Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola. – Ja poproszę uprzejmie

cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.

– A ja… – zaczął Jacuś.

– I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola.

– A ja poproszę tort czekoladowy…

– Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola.

– Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś.

– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola.

– Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś, co robisz?

– Idź stąd – rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty.

– Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek.

– Za moment – wymamrotał Jacuś. – Tylko zjem tort.

Bobek zrobił wielkie oczy.

– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?

– Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola.

Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.

– No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola.

– Tak sobie… – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:

– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!

– A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś.

– No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek.

A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.

– Wiesz co, Nikola… – zaczął Jacuś, lecz nie skończył.

– Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola. – Dasz kawałek?

I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek!

Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś

zabiera mu tort, nawet na niby!

– Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić.

– Siadaj! – rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!

– To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz,

co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki

kulturalny wieczór!

I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola zachowa

się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”

istnieje jeszcze słowo „przepraszam”

  1. ,,Magiczne słowa”- zabawa dydaktyczna(czytanie globalne wyrazów)

Przedstawiamy  dziecku sytuacje ,a dziecko określa  jakich  kulturalnych magicznych słów należy użyć.

Co mówi dziecko ,gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

Co mówimy ,gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy ,gdy prosimy o dokładkę obiadu?

Co mówimy ,gdy dostaniemy ciastko?”

Co mówimy ,gdy koleżanka lub kolega częstuje nas ?

Co mówimy ,gdy kogoś niechcący popchniemy?

Co mówimy ,gdy musimy komuś przerwać rozmowę ,żeby poinformować o czymś ważnym?

 

  1. Wykonanie karty pracy KP4.2-3

 

4.,,Kupujemy bilety”- zabawa matematyczna.

 

Dzieci otrzymują po 12 liczmanów ( klocki, kartki, kredki…). Jeden bilet to 6 liczmanów. Dzieci płacą odliczonymi liczmanami.

 

 

  1. Praca z KP4.5- przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli.

 

6.Piosenka ,, Grzeczne słówka” https://youtu.be/kwLEwyI-JzM

https://youtu.be/xRmGVTAAhCM

 

7.Jak powstaje spektakl teatralny?

https://youtu.be/TkBHN9TYP-0

 

 

8.Spektakle online J

,,Calineczka”  https://youtu.be/r_2VJKlCNNw

,,Sierotka Marysia w krainie baśni” https://youtu.be/XSaVlq2X6wc

,,Czerwony kapturek” https://youtu.be/3vFr_54oWMo

,,Jaś i Małgosia” https://youtu.be/O9f03aYPFB0

 

9.Widzowie w teatrze 🙂

10.,,Kukiełka z łyżki drewnianej”- praca plastyczna. Ozdabiamy łyżki tak aby powstały postaci:)

 

  1. Zabawy dowolne z wykorzystaniem zrobionych kukiełek.

 

12.Usprawniamy rączkę:)

13.,,W kinie, w teatrze, w muzeum- podsumowanie wiedzy o miejscach kultury.

Praca z ZG62 ( zeszyt grafomotoryczny)

 

https://images.app.goo.gl/7hotCEPpqsaGaWdR8

https://images.app.goo.gl/JhGq6y4XJRCbHzUA9

https://images.app.goo.gl/Z7VRDmhvxaDxWyQK9

  1. Dla chętnych quiz- puzzle rekwizyty teatralne

https://images.app.goo.gl/LXubUnrT66iS9o1b7

Powodzenia

 

 

Propozycja zajęć dla grupy VI ,,Śliweczki’’

 

  1. Zabawa klasyfikacyjna „Worek”

Klasyfikowanie stworków ze względu na wielkość. Na dywanie leżą maskotki duże, średnie i małe – stworki (wcześniej ustalone z dzieckiem, które są małe, średnie i duże). Dziecko otrzymuje worek. Na słowa rymowanki chodzi po dywanie, na hasło „małe” stworki: zbiera do worka same małe stworki, itp.

Idzie drogą mały Olek.

Ma na plecach pusty worek,

a w ten worek przez otworek

wskoczy mały/duży stworek.

Źródło: przedszkola.edu.pl 

 

 

2.Zabawa klasyfikacyjna „Kolorowe klocki”

Klasyfikowanie klocków ze względu na wielkość – dziecko otrzymuje klocki (małe i duże). Na słowa rymowanki: Dużo klocków w koszu mamy wszystkie (lub jeden, dwa, trzy…) małe/duże wyciągamy. I do pojemnika wkładamy.   

3.Wykonanie KP3.47- rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka

4.Piosenka „Śmingus- dyngus”

5.Usprawniamy rączkę –  praca z zeszytem ćwiczeń grafomotorycznym ZG 58,59,60

6.Eksperymenty z jajkiem- zabawa badawcza

Eksperymenty z jajem, czyli 7 pomysłów na doświadczenia z dziećmi!

 

7.Labirynt

8.Do przeczytanej książki, opowiadania robimy ilustracje

Powodzenia

 

 

RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1

Propozycje zajęć  dla grupy VI ,,Śliweczki”

 

2.04.2021 – piątek

  1. Układamy puzzle (rozcinamy na 6 elementów )

2.Znajdź różnice:

Powodzenia:)

 

 

1.04.2021 – czwartek

  1. ,,Wielkanocne zwierzaki- figuraki”

 

2.Wykonanie ZG57 – ćwiczenia grafomotoryczne

 

 

31.03.2021 – środa

  1. Labirynt

 

 

30.03.2021 – wtorek

  1. Kolorowanie obrazków konturowych, usprawniamy rączki

2.Działania praktyczne – siejemy rzeżuchę

28.03.2021 – poniedziałek

  1. ,,Co pasuje do Świąt Wielkanocnych?”- zabawa dydaktyczna ( wyszukujemy obrazki kojarzące się z Wielkanocą i uzasadniamy swój wybór).

   

     

   

 

  1. Proszę o wykonanie karty pracy KP3.42 J

 

TEMATY REALIZOWANE W MARCU:

  1. Mali odkrywcy.
  2. Tajemnice świata.
  3. Nadchodzi wiosna.
  4. Wiosna tuż-tuż.

 

 

Mikołaj – prezentacja

Mikołaj – pdf

Mikołajki w naszej grupie – prezentacja

Mikołajki w naszej grupie – pdf

Konkurs „Plastuś za żywopłotem” – wyróżnienie dla Lenki Biernat

Uczeń naszej grupy otrzymał wyróżnienie za udział w konkursie „Geometryczna Kraina”.

Tutaj można obejrzeć prace biorące udział w konkursie:

„Śliweczki” do Hymnu

 

Nie ma co się czarować, mamy jesień – prezentacja

 

TEMATY REALIZOWANE W LISTOPADZIE:

  1. Nasza mała ojczyzna

  2. Mój dom Polska

  3. Moje hobby

  4. Każdy lubi coś innego

 

 

Nasza grupa wzięła udział w konkursie „Polska Złota Jesień”