Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. V Jagódki

RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz

13.04.2021 – WTOREK

Witamy Was Jagódki!

Czy jesteście grzeczni? Bardzo się cieszymy, że się dobrze sprawujecie! 

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

  1. Zabawa ruchowa „Kolory”

Na poranne rozruszanie proponujemy Wam dzisiaj zabawę ruchową pt.: „Kolory”. Będziecie mogli przy niej pobiegać. Rozpoczynamy!  Biegamy po pokoju, pamiętając, aby nie potrącać różnych przedmiotów znajdujących się w nim. Na Hasło: Stop! – zatrzymujemy się i słuchamy nazwy koloru; np. „czerwony” i wtedy szukamy czegoś w kolorze czerwonym i dotykamy tego. Znowu biegamy i tak powtarzamy ze wszystkimi kolorami.

  1. „W kinie” – słuchanie wiersza.

„W kinie”  Autor nieznany

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

 głośno gadał, jadł, szeleścił,

 ze sześć paczek chrupek zmieścił.

 Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

 tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

 i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

 A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • Gdzie co sobotę chodził Jaś?
  • Co on tam robił?
  • Czy to było właściwe zachowanie?
  • Co się stało pewnej soboty?
  • Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
  1. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic mówi zdania, dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą.

 

Przykładowe zdania:

  • W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;
  • W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji;
  • W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć;
  • W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać;
  • W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.
  1. „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa.

Rodzic wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci. Dzieci losują przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określają, co to jest. Następnie razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. Rodzic jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dzieci wymówiły nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dzieci słyszą jakieś podobieństwo. Następnie prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f. Na koniec dzieci je liczą.

  1. „Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza.

Dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących się w domu lub poza nim. Za pomocą gestodźwięków (klaskania, tupania) określają, czy w danym słowie występuje głoska f.

6. Demonstracja litery „f” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną. Prześledźcie jej zapis najpierw palcem, a następnie narysujcie ją w tunelu.

 

  1. „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po pokoju według rytmu piosenki

Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.

  1. Praca z książką KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.

  1. Jeżeli macie ochotę to w chwili wolnej zachęcamy do zagrania w grę.J

„Wskaż obrazek gdzie słyszysz głoskę „f””

 

  1. „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna.

Do pracy plastycznej będą nam potrzebne: kartki formatu A3 (jeżeli Państwo nie mają kartek w formacie A3 to mogą być oczywiście A4), kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu, rodzic może pomóc w napisaniu nazwy filmu na kartce.

Przyślijcie zdjęcia plakatów na naszego e-maila wisienki2020@gmail.com z wielką przyjemnością je obejrzymy J

 

Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller J

 

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

 

Źródło:

Informacja dla rodziców dzieci 5-6 letnich

https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-f/kontury/

http://przedszkole2tg.pl/wprowadzenie-litery-f-duzej-i-malej-drukowanej-i-pisanej-na-podstawie-wyrazu-flet/

 

 

RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz

RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz

12.04.2021 – PONIEDZIAŁEK

Dzień Dobry! Witajcie!

Czy już wstaliście? Mieliście kolorowe sny? Wszyscy wstali w dobrych humorach?

To super! Zapraszamy więc do zabawy!

  1. Na początek powitanie:)

Na powitanie niech każdy wstanie , 

niech każdy wstanie raz, dwa , trzy.

A po ukłonie zaklaszcze w dłonie , 

zaklaszcze w dłonie raz, dwa, trzy.

2.„Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania.

 

„Kulturalny wieczór”  Maciejka Mazan

 

– Jacuś, pobaw się ze mną – poprosiła Nikola. Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić.

– No trudno – powiedział.

– A w co? – W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym.

– Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.

– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola. Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.

– A będzie tort czekoladowy? – spytał.

– Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola. Więc Jacuś niechętnie wrócił.

– A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola.

– Dlaczego? – jęknął Jacuś.

– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne. Jacuś wziął Nikolę pod rękę i podszedł z nią do stolika.

– I co teraz? – spytał.

– Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola.

– Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.

– A ja… – zaczął Jacuś.

– I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola.

– A ja poproszę tort czekoladowy…

– Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola.

– Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś.

– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola.

– Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich.

– Jacuś, co robisz? – Idź stąd – rzuciła Nikola.

– Jacuś jest zajęty. – Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek.

– Za moment – wymamrotał Jacuś.

– Tylko zjem tort. Bobek zrobił wielkie oczy.

– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?

– Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola. Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.

– No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola.

– Tak sobie… – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:

– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!

– A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś.

– No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.

– Wiesz co, Nikola… – zaczął Jacuś, lecz nie skończył.

– Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola.

– Dasz kawałek? I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek! Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby!

– Dość tego – powiedział i wstał.

– Już się nie chcę z tobą bawić.

– Siadaj! – rozkazała Nikola.

– Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!

– To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś.

– Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór! I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola zachowa się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo „przepraszam”…

Teraz mamy do Was kilka pytań:

  • W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?
  • Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci?
  • Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?
  • Co zrobił na koniec Jacek?

 

3.„Co to znaczy być kulturalnym?” – burza mózgów.

Rodzic zadaje pytanie, dzieci odpowiadają, wszystkie odpowiedzi są dobre J. Rodzic może je zapisywać na kartce. Na koniec wraca do tych wszystkich odpowiedzi, systematyzując wiedzę dzieci. Razem tworzą „Kodeks kulturalnych przedszkolaków”.

Chętnie zobaczymy stworzone przez Was „Kodeksy kulturalnych przedszkolaków”. Wyślijcie je na nasz adres wisienki2020@gmail.com

  1. „Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna

Rodzic przedstawia dzieciom sytuacje, a one mają określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć.

  • Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
  • Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
  • Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
  • Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
  • Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
  • Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
  • Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

Na koniec rodzic przedstawia  trzy napisy do czytania globalnego: dziękuję, przepraszam, proszę.

 

  1. „Przeczytaj i zrób!” – zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

Dzieci biegają swobodnie w rytm muzyki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się przy leżącej kartce na podłodze  i odczytują (bądź proszą rodzica o pomoc w odczytaniu) magiczne słowo z kartki, a następnie wykonują przypisany do tego gest:

dziękuję – podają sobie dłonie,

przepraszam – przytulają się do siebie,

proszę – wskazują ręką

  1. Praca z książką KP4.2–3 – rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się, rozwój społeczny.

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16 „Artystyczne przedszkolaki”. Kształtowanie właściwej postawy ciała. Rozwijanie wielu grup mięśniowych.

 

Część wstępna

– „Obrazy ruchem malowane” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Przedszkolaki poruszają się w rytm bębenka (może to być garnuszek, miska lub inny instrument): biegiem, marszem lub w podskokach. Na mocne uderzenie w instrument tworzą wspólnie żywy obraz na temat podany przez rodzica, np. „Na wiosennej łące”, „Latem na plaży”, „Pomagam mamie”, „Mecz piłkarski”. Możemy zaproponować wymyślanie tytułów przez dzieci. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Poza” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśniowe.

Dzieci są ustawione w rozsypce. Na uderzenie w bębenek przyjmują różne pozy według własnych pomysłów: wykonują skłony, przysiady, stają na jednej nodze itp. Za każdym razem zmiana pozy następuje po uderzeniu w bębenek. Przyjęta poza trwa kilka sekund, wtedy dzieci nie ruszają się. Zabawa trwa 1–2 minuty.

Część główna

– „Eksponaty w muzeum” – zabawa równoważna.

Uczestnicy zabawy ćwiczą w parach (z mamą, tatą, rodzeństwem), jedno z dzieci jest kustoszem muzeum i tworzy wystawę z eksponatów. Drugie dziecko przyjmuje rolę posągu, rzeźby lub innego przedmiotu znajdującego się w muzeum. Kustosz ustawia swój eksponat, wymyśla pozycję, ustawia ręce, nogi, głowę. Po chwili następuje zmiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy

– „Koncert muzyczny” – ćwiczenie mięśni grzbietu.

Dzieci leżą na brzuchu, opierają głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło: Koncert! przedszkolaki unoszą głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukają przed sobą o podłogę – grają na bębenku. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.

– „Balet i inne tańce” – ćwiczenie ze wstążką w rytm muzyki.

Dzieci poruszają się w rytm muzyki – tańczą własny układ ze wstążką. Wykonują obszerne ruchy ramionami, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach itp. Zabawa trwa 2–3 minuty.

Część końcowa

– „Linoskoczek” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu.

Uczestnicy zabawy kolejno jeden za drugim przechodzą po linie gimnastycznej (może być sznurek). Stawiają stopa przed stopą tak, aby jak największą jej powierzchnią dotykać liny. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Nasze przedstawienie” – ruchowa interpretacja znanej dzieciom piosenki lub utworu muzycznego.

  1. W chwili wolnej możecie zagrać w gręJ

Rodzic czyta dzieciom tekst do momentu  „Dziecko lub Mama odpowiada …..”

https://wordwall.net/pl/resource/12185739/magiczne-s%C5%82owa

 

Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller J

 

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

Źródło:

http://sp17.net.pl/zachowanie.php

http://szkola-pawlokoma.pl/zapisy-dzieci-szkoly/

09.04.2021 – PIĄTEK

Witajcie dzieciaki! Zapraszamy na kolejny wspaniały dzień!

 

  1. „Zabawa na dobry humor” – zabawa integracyjna ze śpiewem.

Stajemy w kole i wykonujemy czynności wskazane w tekście piosenki, którą możecie zaśpiewać na dowolną melodię.

„Klaśnij w dłonie raz i dwa,

Tup nogami tak jak ja,

Pokręć pupą ha, ha, ha

I zabawa dalej trwa.”

 

2.Jak wyglądało rolnictwo dawniej a jak wygląda dzisiaj?

Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i powiedzcie, jakie widzicie różnice?

I jeszcze kilka dodatkowych 🙂

Jakie zauważyliście różnice?

Świetnie! Rolnicy do prac w polu używali zupełnie innych narzędzi. Większość prac wykonywali za pomocą narzędzi i siły własnych mięśni. Dziś prawie wszystko wykonują maszyny, które oczywiście obsługiwane są przez rolników J Ale zdecydowanie ułatwiają im pracę!

3.Zapraszamy Was teraz do obejrzenia prezentacji, abyście mogli się dowiedzieć jakie prace wykonuje rolnik przez cały rok. Tak! Dobrze słyszycie. Rolnicy pracują przez cały rok, nie tylko latem i wiosną 🙂

Prezentacja:

4.„Zrób tyle ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Uczestnicy poruszają się po pomieszczeniu zgodnie z podanym rytmem. W przerwie, prowadzący mówi głośno liczbę lub wyklaskuje ją i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych. Zadaniem uczestników jest wykonanie ćwiczeń w podanej liczbie powtórzeń.

5.Praca z książką nr 3 strona 38.

6.„Była babuleńka” – osłuchanie z piosenką tradycyjną oraz zabawy taneczne.

Zapraszamy do tańców w dowolnym wykonaniu 😉

Link:

7.Praca w Zeszycie Grafomotorycznym strona 56.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy Wam miłego dnia!

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

08.04.2021 – CZWARTEK

Dzień dobry wszystkim!

Mam nadzieję, że się wyspaliście i jesteście gotowi na kolejną porcję wiedzy i zabawy  Zapraszamy!

 

  1. „Słońce i deszcz” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Na początek dnia trochę ruchu 😉

Uczestnicy swobodnie biegają po pomieszczeniu. Na hasło „słońce” zatrzymują się i stają z rękami podniesionymi w górę. Na hasło „deszcz” przykucają i chowają głowy. Zabawa trwa około 2 minut.

  1. Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? I „Dlaczego cielę ogonem miele?” – odpowiedzi na te i inne pytania usłyszycie w wierszu pani Wandy Chotomskiej.

„Dlaczego cielę ogonem miele?”

W cielętniku stoi cielę.

I ogonem w kółko miele.

Prosiak wyrwał się z chlewika:

– Czy to cielę spadło z byka?

Nikt ogonem tak nie miele,

Więc dlaczego miele cielę?

Przyszła koza, furtkę bodzie:

– Pewnie nudno mu w zagrodzie.

Mnie się zdaje, że to cielę

Z nudów tak ogonem miele.

– Z nudów?

– Z nudów!

– Może z głodu?

Wlazło cielę do ogrodu,

Zjadło mlecz i seradelę

I ogonem dalej miele.

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

I ogonem przez to miele?

-Wilcze ziele? Nie, aniele,

Cielę zjadło seradelę.

– Może zjadło jej za wiele?

– Może to przez decybele?

– Może to jest tik nerwowy?

– Może tęskno mu do krowy?

Przyszły kury, indyk, kaczor,

Wszyscy gdaczą, meczą, kwaczą,

Strasznie martwią się cielęciem

Indyk z kozą, gęś z prosięciem.

Aż z pastwiska przybiegł źrebak:

I rzekł

– Martwić się nie trzeba,

Tylko trzeba spytać cielę,

Czemu tak ogonem miele.

No, bo jeśli w kółko miele,

Ma w tym chyba jakieś cele.

– Mam – kiwnęło głową cielę –

Robię muchom karuzelę.

 

Wyjaśnienie trudnych słów:

Seradela – gatunek rośliny

Decybele – tu: hałas

 

Pytania do wiersza:

– O czym jest wiersz?

–  Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta?

– Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?

– Jakie odgłosy wydają te zwierzęta?

– Co zaproponował źrebak?

– Dlaczego cielę ogonem miele?

 

  1. Dobieranie zwierząt gospodarskich w pary – osobniki dorosłe i ich potomstwo. Połączcie odpowiednie pary zwierząt ze sobą i podajcie nazwy zwierząt, zarówno dorosłych jak i ich dzieci.

Dla chętnych także gra online

https://wordwall.net/pl/resource/1176907/polski/zwierz%c4%99ta-i-ich-dzieci

 

A tu obrazek pomocniczy:

4.„Zwierzaki do swych domów” – zabawa ruchowa.

Uczestnicy dzielą się na dwa zespoły – jeden to konie, drugi to krowy – można to zrobić za pomocą opasek lub szarf. Wyznaczają również dwa miejsca w pomieszczeniu: stajnię i oborę. Na hasło „Zwierzaki na pastwisko!” – wszyscy uczestnicy poruszają się jak przydzielone im zwierzęta, mogą naśladować ich głosy. Na hasło „Do stajni!” – uczestnicy – konie wracają do „stajni”, a po pomieszczeniu poruszają się tylko krowy. Na hasło „Do obory!” – uczestnicy – krowy wracają w umówione miejsce, zaś po pomieszczeniu poruszają się tylko konie.

 

5.”Liczymy zwierzęta w gospodarstwie” – zabawa matematyczna.

Potrzebne rzeczy:

– sylwety zwierząt ( może być kilkakrotnie wydrukowany obrazek)

 

Można skorzystać z obrazków poniżej

Dzieci manipulują sylwetami zwierząt, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.

  • W chlewie są 4 świnie i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
  • W stajni stoją 4 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?
  • W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem?
  • W zagrodzie są 2 świnie, 2 krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  • Na łące pasą się 2 owce, 4 barany i 1 jagnię. Ile jest zwierząt na łące?
  • W chlewiku było 6 świń, ale gospodarz wyprowadził 3 z nich do zagrody. Ile świń zostało w chlewiku?
  • W kurniku było 8 kur. 3 z nich wyszły z kurnika poszukać robaków. Ile kur zostało w kurniku?

6.„Zwierzęta do domów” – zabawa dydaktyczna

Potrzebne elementy:

– pudełka z przykrywką

– obrazki zwierząt

– kartoniki z cyframi

 

Na kilku pudełkach (na przykrywkach) przyklejamy wybrane zwierzęta. Obok nich przyklejamy kartoniki z zapisaną cyfrą od 1 do 8. Zadaniem dzieci jest umieścić tyle zwierząt określonego gatunku w danym pudełku, ile wskazuje zapisana cyfra na kartoniku.

7.Praca w książce nr 3 strona 37 – przeliczanie elementów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy Wam miłego dnia!

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

07.04.2021 – ŚRODA

Witajcie „Jagódki”! Wyspani? Mamy nadzieję, że tak  🙂

Rozpocznijmy zatem kolejny dzień pełen przygód!

  1. Na początek kilka zagadek słuchowych. Czy wiecie czyje to odgłosy? A którym z tych zwierząt zajmuje się rolnik? Który z ptaków mieszka na wsi w gospodarstwie?

– włączcie od 30sekundy

 

I jaka jest Wasza odpowiedź? 🙂 Tak, świetnie to kura!

2.„Jajko” J. Brzechwa – wysłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na kilka pytań 😉

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.

Kura wyłazi ze skóry,

Prosi, błaga, namawia: – Bądź głupsze!

Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?

 

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,

A ono powiada, że jest kacze.

 

Kura prosi serdecznie i szczerze:

– Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.

A ono właśnie się trzęsie

I mówi, że jest gęsie.

 

Kura do niego zwraca się z nauką,

Że jajka łatwo się kłócą,

A ono powiada, że to bajka,

Bo w wapnie trzyma się jajka.

 

Kura czule namawia: – Chodź, to cię wysiedzę.

A ono ucieka za miedzę,

Kładzie się na grządkę pustą

I oświadcza, że będzie kapustą.

 

Kura powiada: – Nie chodź na ulicę,

Bo zrobią z ciebie jajecznicę.

A jajko na to najbezczelniej:

– Na ulicy nie ma patelni.

 

Kura mówi: – Ostrożnie! To gorąca woda!

A jajko na to: – Zimna woda! Szkoda!

Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą

I ugotowało się na twardo.

Pytania do wiersza:

– O kim był ten wiersz?

– Jakie było to jajko?

– Jak skończyła się ta przygoda dla tego jajka?

3.„Do czego potrzebne nam są jajka?” – zabawa słownikowa.

Zanotujcie wszystkie wasze pomysły i koniecznie wyślijcie na nasz adres e-mail, abyśmy mogły je zobaczyć J wisienki2020@gmail.com„Małe – duże jajo kurze” – zabawa naśladowcza. Wspólnie recytujmy wiersz i wykonujmy określone ruchy.

 

Małe – duże                    Na słowo „małe” – ręce blisko siebie, na słowo „duże” – ręce rozłożone.

Jajo kurze,                        Rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka.

Jajo kurze,

Jajo kurze.

Duże – małe                    Na słowo „duże” – ręce rozłożone, a na słowo „małe” – ręce blisko siebie.

Doskonałe,                      Klepanie się rękami po brzuchu.

Doskonałe,

Mniam.                             Klaśnięcie w dłonie.

4.„Gdzie słychać j?” – zabawy słuchowe.

Dzieci siedzą w kole. Gdy usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską j, wówczas klaszczą w dłonie. Kładziemy przed dziećmi obrazki, w nazwach których znajduje się głoska j (jamnik, jajko, jagoda, jeż) oraz takie, w nazwach których nie ma głoski j (nos, kot, oko, ser). Dzieci mają za zadanie wybrać te obrazki, w nazwach których słychać głoskę j.

 

A teraz sami poszukajcie wyrazów, które zaczynają się głoską j! Jakie Wam przychodzą do głowy?

5.Zapis graficzny głoski j. Poniżej prezentujemy Wam jak wygląda zapisana głoska j. Prześledźcie jej zapis najpierw palcem, a następnie narysujcie ją w tunelu.

 

6.Praca w książce nr 3 strona 36 – prezentacja litery j, ćwiczenie słuchu fonemowego i percepcji wzrokowej

8.Praca w Zeszycie Grafomotorycznym strona 55 – ćwiczenia grafomotoryczne.

 

9.„Kurka złotopiórka” – praca plastyczna.

Potrzebne rzeczy: opakowanie po jajkach, czarny pisak lub ruchome oczka, klej, piórka, czerwony papier, nożyczki, żółte farby plakatowe, pędzel.

Wykonanie:

Z opakowania po jajkach dzieci wycinają kształt kurki, malują go na żółto farbami.  Po wycięciu naklejają dziób wycięty z czerwonego papieru kolorowego. Na czubku wykonują nacięcie i wkładają w nie, wycięty z czerwonego papieru grzebień. Po bokach przyklejają oczy i piórka jako skrzydełka.

Zachęcamy do wysyłania zdjęć waszych prac na nasz adres e-mail: wisienki2020@gmail.com J Chętnie zobaczymy Wasze dzieła!

A oto przykładowa kurka

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy Wam miłego dnia!

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

06.04.2021 – WTOREK

Witajcie dzieciaki!

Mamy nadzieję, że w święta odpoczęliście i dobrze się bawiliście! A dziś zapraszamy wszystkich serdecznie do wspólnych zajęć!

  1. Rozpocznijmy dzień zabawą „Siała baba mak”

Ustawiamy się w parach przodem do siebie. Klaszczemy w swoje dłonie, a następnie w dłonie partnera, zgodnie z rytmem wierszyka. Gdy pada słowo „tak” wykonujemy obrót wokół własnej osi lub zamieniamy się miejscem z partnerem.

„Siała baba mak, nie wiedziała jak.

A dziad wiedział, nie powiedział.

A to było tak!”

 

2.O kim dziś będziemy mówić? – rozwiązywanie zagadki

Rozwiążcie poniższą zagadkę pana Arkadiusza Maćkowiaka, a dowiecie się jaki będzie temat naszych zajęć J

„Bardzo ważna jego rola,

Zbiera dobre plony z pola.

Czasem jeździ też ciągnikiem.

Człowiek taki jest…”

Wiecie już kto to taki? Brawo! To ROLNIK oczywiście.

3.Czy ktoś z Was ma w swojej rodzinie rolnika? – zabawa słownikowa.

Zastanówcie się, czy macie może w swojej rodzinie rolnika lub znacie kogoś takiego?

Czym zajmuje się rolnik? Jaka jest jego praca?

Spójrzcie także na poniższe zdjęcia, może będą dla Was jakąś podpowiedzią.

Zainteresowanych zachęcamy także do obejrzenia filmu na youtube.com:

4.Na pewno macie różne pytania dotyczące pracy rolnika. Koniecznie zapiszcie swoje wszystkie pomysły i to czego chcielibyście się dowiedzieć i prześlijcie na nasz adres e-mail: wisienki2020@gmail.com

Oto kilka przykładowych pytań:

– Kto to jest rolnik? Jak inaczej go nazywamy?

– Czy każdy rolnik robi to samo?

– Jak wygląda dzień rolnika?

5.„Zapasy kogutów” – zabawa ruchowa

Zapraszamy Was teraz do krótkiej przerwy, w której poruszamy się jak koguty! Dobierzcie się w pary i uwaga… zamieniacie się w koguty. Stańcie naprzeciwko siebie, ręce miejcie wyciągnięte przed sobą, stańcie na jednej nodze i odpychajcie się. Tylko ostrożnie

6.Praca w książce nr 3 strona 35 – ćwiczenia grafomotorycz5.

 

7.„Rodzinki z wiejskiego podwórka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

A teraz zapraszamy na gimnastykę J załóżcie wygodne ubrania i wykonujcie z nami poniższe ćwiczenia:

Część wstępna

– „Do pary” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Stajemy na obwodzie koła w niewielkich odstępach. Jeden z uczestników podbiega do wybranej przez siebie osoby i staje przed nią. On lub ona szybko reaguje, tzn. szybko biegnie do innego uczestnika, staje przed nim, tym samym zmusza go do przebiegnięcia w inne miejsce. Zabawa trwa do momentu aż wszyscy zamienią się miejscami (oczywiście możecie wydłużyć czas jej trwania J).

– „Klacz i źrebię” – pokonywanie przeszkód. Dobieramy się w pary. Każda para trzyma w rękach złożoną na pół skakankę. Na sygnał klacz i źrebię poruszają się marszem obok siebie w odległości, którą wyznacza złożona skakanka. Zachowują ostrożność i umiejętnie omijają inne pary. Na hasło: Konie na wybiegu! – odkładają skakankę na podłogę i poruszają się w podskokach, indywidualnie pokonując przeszkody. Na hasło: Klacz i źrebię! – wracają do swoich przyborów i maszerują jak na początku zabawy. Zabawę powtarzamy kilka razy

Część główna

– „Zabawy szczeniaków” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśniowe. Uczestnicy zabawy siedzą w parach naprzeciwko siebie. Nogi mają w rozkroku, a stopy oparte o stopy partnera. Trzymają skakankę – jedno dziecko za uchwyty, a drugie za środek skakanki. Wykonują naprzemienne skłony tułowia do przodu i do tyłu – przeciągają skakankę, naśladując bawiące się szczeniaki. Zabawa trwa 2 minuty.

– „Rady kociej mamy” – zabawa z elementem czworakowania. Uczestnicy układają skakanki w kształt koła. Kocia mama i kociątko spacerują na czworakach wokół własnego posłania – koła. Po chwili przyjmują pozycję klęku podpartego, ręce mają wstawione do środka koła. Uczestnicy w parze są zwróceni do siebie twarzami i robią koci grzbiet. Opuszczają głowę, chowają między ramiona, a plecy kierują ku górze, następnie unoszą głowę, a plecy opuszczają. Zadanie powtarzają 5, 6 razy, potem spacerują na czworakach jak na początku zabawy.

– „Zgodna para” – ćwiczenie kształtujące mięśnie brzucha. Uczestnicy w parach, jeden obok drugiego, przyjmują pozycję leżenia tyłem, ręce mają wyprostowane z tyłu za głową. Skakanka jest ułożona na podłodze obok stóp uczestników. Na hasło uczestnicy chwytają skakankę palcami stóp i wspólnie, powoli unoszą ją do góry. Jednocześnie unoszą do góry ramiona i chwytają dłońmi skakankę. Opuszczają powoli nogi i ręce, wracają do leżenia tyłem, tym razem mają skakankę za głową. Ćwiczenie powtarzają kilka razy, za każdym razem skakanka zmienia położenie.

– „Gdzie są kaczątka?” – zabawa bieżna. Uczestnicy w parach układają ze skakanek gniazdka dla kaczych rodzin. W gniazdku jedno dziecko z pary siedzi w siadzie skrzyżnym – wysiaduje jajka. Drugie biega swobodnie po Sali przy dźwiękach marakasów. Na przerwę kaczor z kaczką wymieniają się w gniazdku – wówczas drugie dziecko z pary porusza się biegiem po pomieszczeniu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Część końcowa

– „Kura i jej kurczątko” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Uczestnicy stoją obok skakanek i palcami stóp – raz z prawej, raz z lewej – unoszą skakanki nad podłogę i opuszczają. Naśladują kurę szukającą robaków. Zabawa trwa około 2 minut

– „Marsz” – Uczestnicy maszerują dookoła pomieszczenia, rytmicznie wyklaskują i wytupują nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka, np. kot – 1 klaśnięcie, 1 krok, szczeniaczek –  3 klaśnięcia, 3 kroki.

 

Życzymy Wam miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy serdecznie

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1

 

Realizowane tematy w grupie V na miesiąc kwiecień:

  1. Wiosna tuż – tuż.
  2. Z kulturą za pan brat
  3. Jestem kulturalny.
  4. Książka – mój przyjaciel

                                                  

1.04.2021 – czwartek

Witamy Was Dzieciaki !

Czy jesteście grzeczni? Bardzo się cieszymy, że się dobrze sprawujecie!

1.Na początek pląs powitalny

 

„Dziś zajęcia fajna sprawa,

dla nas wszystkich to zabawa,

ręce w górę, w przód i w bok,

skłon do przodu,

przysiad, hop!

Głowa, ramiona, kolana, pięty / 3 razy

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Oczy, uszy, usta, nos

(śpiewamy i pokazujemy coraz szybciej).

 

  1. „Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza Ewy Skarżyńskiej

„Wielkanocny stół” –  Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych,

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe!

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • Jak wygląda w wierszu stół wielkanocny?
  • Czym jest udekorowany?
  • Co stoi na nim?
  • Kto siada przy stole?
  • Kto zerka na wszystkich zza firanek?

 

  1. „Śmigus-dyngus” – zabawy muzyczno-ruchowe przy słowach piosenki.

W Poniedziałek Wielkanocny         Dzieci poruszają się po pokoju w dowolnych kierunkach

wiatr poganiał chmurki,                dmuchają, aby rozpędzić chmurki.

by zrosiły ciepłym deszczem

zajączka i kurki.                           Stają w miejscu i rękoma naśladują spadający deszczyk.

Schował się zajączek w trawie,

a kurki w kurniku.                       Dzieci przykucają i się rozglądają.

Czy to deszcz, czy śmigus-dyngus,

wietrzyku – psotniku?                   Dzieci rozkładają ręce i dziwią się.

Śmigus-dyngus to zabawa.           Dzieci tworzą koło i poruszają się raz w prawą, raz w lewą stronę

Śmigus z lewa, dyngus z prawa.       krokiem dostawnym.

Chociaż w butach chlupie woda,

chować się po kątach szkoda.             Naśladują chlapanie butami w kałuży

 

4. „Wielkanocne zabawy ruchowe” – zabawy ruchowe z kartami – wykonanie ćwiczenia wg instrukcji na obrazku. Karty zamieszczone w oddzielnym pliku.

Wielkanocne karty ruchowe

 

  1. Praca w kartach pracy strona 47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka.

Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Mówią, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie kolorują pola zgodnie z kodem.

  1. Praca w kartach pracy strona 48 – rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej.

Dzieci wycinają fragmenty obrazka ze s. 51 i naklejają je we właściwe miejsca. Następnie kończą ozdabianie obrusu.

 

  1. Nakrywamy do stołu” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic szykuje stół, krzesełka, lalki, misie oraz wszystko to, co jest potrzebne do nakrycia świątecznego stołu. Zadaniem dzieci jest nakryć do stołu tak, aby wszystkie lalki, misie miały swoją zastawę (talerze, sztućce, szklankę, serwetkę). Jeżeli dziecko ma problemy z orientacją stron prawa – lewa, można dziecku na lewą rękę założyć frotkę, by wiedziało, z której strony położyć sztućce. Na koniec dzieci przeliczają poszczególne elementy, wskazują czego jest mniej, a czego więcej.

Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller J

 

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

Źródło:

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html

 

Piosenka:

1.Jestem Królem Dobrych Manier:

Nie przeklinam i nie kłamię.

Zamiast walić z grubej rury,

Wolę trochę mieć kultury.

        Ref.: Proszę, dziękuję, przepraszam 3x

    Te słowa dziś ogłaszam.

2.Słowa ważne są ogromnie,

A mój język świadczy o mnie.

Dobre więc maniery wolę

Na ulicy i przy stole.

Ref.: Proszę, dziękuję, przepraszam 3x

Te słowa dziś ogłaszam.

3.Umiem słuchać bez ziewania,

Nie przerywam w środku zdania.

Bo kultura czyni cuda,

Różni mnie od małpoluda.

 

Spring Easter Bunny Clip Art

Tematy realizowane w marcu:

  1. Mali odkrywcy
  2. Tajemnice świata
  3. Nadchodzi wiosna
  4. Święta, święta, biją dzwony
  5. Wielkanoc

31.03.2021

Dzień Dobry! Witajcie!        Cute Sun

Czy już wstaliście? Mieliście kolorowe sny? Wszyscy wstali w dobrych humorach?

To super! Zapraszamy więc do zabawy!

 

  1. Na początek powitanieJ

Na powitanie niech każdy wstanie , 

niech każdy wstanie raz, dwa , trzy.

A po ukłonie zaklaszcze w dłonie , 

zaklaszcze w dłonie raz, dwa, trzy.

 

  1. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.

Spójrzcie na obrazek.

Teraz mam kilka pytań do Was:

  • Co to jest święconka?
  • Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść?
  • Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?

Rodzic tłumaczy dzieciom, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego:

jajka – nowe życie,

baranek – symbol Pana Jezusa,

owies – wiosna,

wędlina – dostatek,

chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,

babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

  1. Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- -słuchowo-ruchową.

Poniżej znajduje się wzór koszyka. Dzieci ustawiają się przed nim, mówią wyliczankę i malują w powietrzu oburącz. Później te same czynności powtarzają na małych kartkach, następnie                              z wykorzystaniem kredek. Na koniec dzieci rysują kurczaczka.

Rymowanka:

Wielkanocny kosz robimy,

Zaraz go z witek złożymy.

 Tu gałązka, a tam druga,

Już kurczaczek z niego mruga.

Wzór koszyka:

  1. „Zające” – zabawa z elementem skoku

Dzieci stoją ze złączonymi, ugiętymi lekko w kolanach nogami, przed nimi leży gazeta. Dzieci przeskakują (raz przodem, raz tyłem) przez gazetę. Następnie przeskakują bokiem przez gazetę w lewo, w prawo.

  1. Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna.

Do zadania mogą Państwo wykorzystać jajka znajdujące się poniżej lub przygotować inne dowolne  liczmany – dla  każdego dziecka po 10 sztuk.

Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują treść zadań. Podpisują rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

–Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?

 – Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

 – Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?

 – W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?

Kolejne zadania rodzic  może tworzyć według własnego pomysłu.

  1. Praca w zeszycie grafomotorycznym, strona 60 .

Dzieci rysują obrazek w tunelu. Rysują w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu.

Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,

Agnieszka Zganiacz i Anna Miller J

 

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planeta dzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

 

 

30.03.2021

Dzień Dobry Jagódki 🙂

Jak Wasze nastroje? Mamy nadzieję, że dobrze 🙂

Historyjka obrazkowa ->  Pobierz

1. Opowiedz treść historyjki obrazkowej. 2. Potnij na 4 części, wymieszaj i ułóż według kolejności zdarzeń. 3. Wymyśl tytuł tej historyjki. 4. Użyj wyobraźni i wymyśl, co mogło być wcześniej i co mogło być potem.

 

Potrawy wielkanocne 30.03.2021

 

7.Film edukacyjny „Tradycje Wielkanocne”

Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,Agnieszka Zganiaczi Anna Miller 🙂

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planetadzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskic

 

 

 

29.03.2021

DzieńdobryJagódki !

W dniu dzisiejszym kontynuujemy nasze przedświąteczne spotkania.Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do zabaw.

 

1.Przywitajmysię:

„Wszyscy są witam Was,Zaczynamy już czas,Jestem Ja, jesteś Ty,Raz, dwa, trzy.”

 

2. „Pisanki” słuchanie wiersza Doroty Gellner

„Pisanki” D. Gellner

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie !

Pisanki

nie są do jedzenia.

Z pisanek się wyklują

świąteczne życzenia!

Po wysłuchaniu wiersza mamy do Was kilka pytań:

  • Jak wyglądały pisanki?
  • Gdzie one leżały?
  • Dlaczego nie je się pisanek?
  • Czy u Was w domu już zrobiliście pisanki?

3.„Pisanki, kraszanki”zabawa dydaktycznaProszę zapoznajcie się z obrazkiem przedstawiającym jajka: pisanki i kraszanki. Powiedzcie czym różnią się te jajka?. Rodzic wyjaśnia, że jajka ozdobione wzorkami to pisanki, a jajka jednokolorowe to kraszanki. Waszym zadaniem jest włożenie do jednego koszyczka pisanek, a do drugiego kraszanek. Proszę o poprawne nazwanie jajek: pisanki, kraszanki.

Źródło: https://inspirowanesmakiem.pl/jakzrobicoryginalnepisankidokoszyczka/


Miłej zabawy i udanego dnia!

Pozdrawiamy,

Agnieszka Zganiaczi Anna Miller

 

Materiał opracowany na podstawie przewodnika metodycznego „Planetadzieci”. Wykorzystana grafika była dostępna w Internecie. Celem publikacji nie jest osiągniecie zysku oraz nie jest naruszenie praw autorskich.

Źródła:http://przedszkole31.eu/wpcontent/uploads/2020/04/Jakwygladaj%C4%85r%C3%B3%C5%BCnejajka.jpghttps://www.google.com/search?q=EMU&tbm=isch&ved=2ahUKEwjopZ3wNLvAhWKtCoKHTxWBIMQ2cCegQIABAA&oq=EMU&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCAAQsQMQQzICCAAyBAgAEEMyBAgAEEMyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgjECc6CAgAELEDEIMBOgQIABADOgUIABCxA1C43gFY2uIBYPjkAWgAcAB4AIABggGIAecCkgEDMC4zmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=l3BgYKjLIrpqgG8rJGYCA&bih=699&biw=1525&client=firefoxbd#imgrc=K3xrHC3uZ7ALPM&imgdii=czhXTiI9uIK_yMhttps://www.istockphoto.com/pl/search/2/image?phrase=stru%C5%9Bhttps://drosed.pl/ciekawostka/gesisaboskie/https://www.rynekrolny.pl/artykul/kaczkapekinopishodowlaicharakterystykarasy.htmlhttps://www.dobreradybabuni.pl/kuradomowa/

 

 

———————————————————————–

Telewizja i najmłodsze dzieci – prezentacja

Telewizja i najmłodsze dzieci – pdf

 

Jagódki – prezentacja

Realizowane tematy w grupie V na miesiąc luty:

  1.  Siły przyrody.
  2. Cztery żywioły.
  3. Wielka wyprawa.
  4. Nasze podróże.

 

 

 

Serdecznie pozdrawiam,

Agnieszka Zganiacz

Tematy realizowane w styczniu:

1. Płynie czas
2. Młodsi i starsi
3. Dbam o zdrowie
4. Sport to zdrowie

Bal Mikołajkowy – prezentacja

Jagódki – prezentacja

grudzień gr V plan pracy – prezentacja

Jagódki do Hymnu

Eksperyment – niepękający balon

Zabawy przy muzyce

??????

„Jesienny teatrzyk” – wykonanie kukiełek z darów jesieni.

Miniprzedstawienie teatralne o tematyce związanej z jesiennym parkiem

Jagódki sadzą cebulki kwiatów

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

dav

 

EKSPERYMENT – WYCBUCH WULKANU

Październik

  1. Żegnamy lato.
  2. Przygotowania zwierząt do zimy.
  3. Koszyk Pani Jesieni.
  4. W spiżarni.

 

Piosenka

„Jesienny taniec”

 

Szu, szu – wietrzyk szumi,

kap, kap – pada deszcz.

Słońce zza chmur zerka. To już jesień, wiesz?

Hop, hop wśród kałuży, pośród liści też.

Pogoda czy słota – zatańcz, jeśli chcesz.

Krok do przodu,

krok do tyłu,

obrót w miejscu zrób.

Razem z liśćmi wiruj wkoło,

Tańcz – nie żałuj nóg! / 2x

 

 

Wiersz

„Kosz Pani Jesieni”

 

W sukni z mgieł i z mżawki Pani Jesień kroczy,

parasol ma w dłoni, by deszcz jej nie zmoczył.

 

W wielkim koszu z wikliny niesie skarbów wiele

– i kasztany, i żołędzie, liście wokół ściele.

 

Ma orzechy dla wiewiórek, jarzębiny kiście,

pod nogami jej szeleszczą kolorowe liście.

 

Po parku spaceruje, po sadzie się krząta,

na polach wykopkom bacznie się przygląda.

 

Z grządek smaczne warzywa do koszyka wkłada,

a wiatr jej jesienne bajki opowiada.

 

Gruszki słońcem złoci, a jabłka rumieni,

by dzieciom smakowały te dary jesieni.