Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. IV Morelki

RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz

RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz

RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz

 

Poniedziałek – 12.04

Propozycja zajęć dla grupy IV ,,Morelki”

 

  1. Wiersz ,,Kwiatki – bratki” D. Gellner https://youtu.be/zhvQFI04CX8

Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie,
drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.

Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche,
mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o swoje kwiatki.

Kwiatki – bratki i stokrotki…

Rozmowa na temat wiersza  np.

Kogo nazywa się ogrodniczką?

Co miała ogrodniczka w koszyczku?

Nasiona jakich kwiatów miała ogrodniczka?

Co trzeba zrobić aby z tych nasion wyrosły kwiaty?

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,, Nie nadepnij na grządkę”J
  2. Historyjka obrazkowa (układamy chronologicznie)

          Wtorek

1.Kolorowanie obrazków konturowych

2.Zabawa ,,Rozpoznawanie emocji”:)

Środa

Zanjdź różnice

 

 

  1. Połącz w pary

 

Czwartek

  1. Piosenka ,, Wiosna w błękitnej sukience”

https://youtu.be/bO5qbyBVHtA

 

  1. Usprawniamy rączkęJ

  1. Malujemy kropki biedronce (palcem według poleceńJ.

Piątek.

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej pt. „Nasza Ziemia”

https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA

Teraz czas aby się trochę rozruszać. Zaproście do wspólnych ćwiczeń całą rodzinę.

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

Zapraszamy również do ćwiczeń oddechowych.

https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q

 

Udanej zabawy. Do zobaczenia wkrótce.

 

 

 

Piątek – 9.04

Rozwiążcie zagadkę:

 

Ma cztery rogi

i w kieszeni mieszka.

Wyciera nią nosek

Jurek i Agnieszka. (chusteczka do nosa)

Gdy mamy katar używamy chusteczek, a co robimy kiedy chce nam się kichnąć lub   kaszleć ? Na pewno pamiętacie – zasłaniamy wtedy nasze usta i nos łokciem – to bardzo ważne.

 

Zabawy z wykorzystaniem chusteczek higienicznych:

– Ćwiczenie oddechowe – ułóż  chusteczkę na dłoni i spróbuj ją zdmuchnąć – nabieraj powietrze nosem, wydmuchuj ustami

– Połóż chusteczkę na głowie i spaceruj z nią tak, by nie spadła

– Połóż chusteczkę na podłodze i przeskakuj przez nią do przodu i do tyłu oraz na boki

– Zrób z chusteczki kulkę i rzucaj do wyznaczonego celu np. do miski, na krzesło itp.,

– Podrzucaj i łap kulkę zrobioną z chusteczki

– Zrób zawody z rodzicami lub rodzeństwem „Kto dalej rzuci kulkę”

 

 Zapraszamy do wysłuchania piosenki. Zachęcamy do nauki słów i melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A

 

 

 

Czwartek – 8.04

 

Zabawa z rodzicami:

Duża Anna, mała Ania – zabawa językowa.

Rodzic zaprasza dziecko na dywan i podaje przykład zdrobnienia swojego imienia – np.: mała

Madzia, duża Magdalena. Następnie podaje zdrobnienia imion, a dzieci – formy podstawowe,

potem na odwrót. Rodzic wybiera imiona z rodziny.

 

„Duży krok – mały krok” – zabawa słuchowo-ruchowa. Rodzic wygrywa rytm na

grzechotce. Na szybkie uderzenia dziecko robi małe kroczki, na wolne – robi duże kroki.

Zabawę powtarzamy. Następnie rodzic zmienia polecenie na „wysoki – niski”. Na hasło:

Wysoki! dzieci poruszają się na palcach, na hasło: Niski! spacerują na zgiętych kolanach.

Środa – 7.04

Zapraszamy do zapoznania się z wierszem „Lekarz” Piotra Felicjana Nalepy:

„Lekarz”

Gdy choroba już dopadnie

Lekarz zbada cię dokładnie.

W gardło zajrzy i obsłucha,

Zerknie w nosek i do ucha,

Po czym ci zapewne powie,

Jak choroba twa się zowie.

To on leki przypisuje,

Kiedy zdrowie nam szwankuje.

To on leczy nas i radzi,

Co nam sprzyja, a co wadzi.

Co jest zdrowe, a co nie

Powie nam, bo o tym wie!

Jeśli więc jesteśmy chorzy,

To pomogą nam doktorzy.

 

Propozycje pytań do tekstu:

– Kiedy chodzimy do lekarza?

– Czy do lekarza chodzisz sam czy z kimś?

– Jakie badania wykonuje lekarz?

– Co robimy, gdy jesteśmy chorzy?

 

 

 

Wtorek – 6.04

Jak wyglądała praca lekarza (jeszcze przed pandemią). Link poniżej:

Po obejrzeniu filmiku, spróbujcie odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

– kiedy chodzimy do lekarza?,

– jak należy zachować się podczas wizyty?,

– co przepisuje lekarz?,

– gdzie wykupujemy recepty?

 

A teraz zapraszamy do wspólnej gimnastyki:

 

 

 

Propozycje dla grupy IV ,,Morelki”  29.03 – 2.04.2021

RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1

Chick in an Easter Egg

Poniedziałek – 29.03.2021

1.Słuchanie opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

Rozmowa na temat opowiadania:

  • Co robiło słonko?
  • Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, …?
  • Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
  • Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

Wtorek – 30.03.2021

1. Zabawa ruchowa z elementami równowagi „ Jajko na łyżce”.

2. Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

Środa – 31.03.2021

1. Zagadki:

  • Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)
  • Święcimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)
  • Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)
  • Jak się nazywa jajko malowane, co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
  • Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
  • Ma długie uszy, futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
  • Mam czerwone nóżki, jestem żółtą kulką, a kiedy urosnę, to zostanę kurką (kurczątko)
  • Co to takiego, odgadnij mój kotku, są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy je gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć, one twardnieją. (jajka)
  • Kto potrafi mi powiedzieć, kiedy budzą się niedźwiedzie?
  • Jak się nazywa ta pora roku, co ściele dywan zielony wokół ( wiosna)
  • Szare futro, długie uszy, ogonek nieduży. Gdy się w krzakach coś poruszy, zmyka aż się kurzy. (zajączek )
  • Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają. Jak się nazywają? (bazie)
  • Cukrowe – są blisko pisanek. Prawdziwe, rogate – wiodą stado latem na górską polanę. (baranki)

2.  „Zajączki” – zabawa ruchowa: Dzieci są zajączkami, skaczą  skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”.

3,,Wielkanocne obrazki”- wypełnianie obrazków konturowych

Czwartek – 1.04.2021

  1. Usprawniamy rączki

 

 

https://youtu.be/A8agxSu4hNs

Piątek – 2.04.2021

 

 

 

—————————————————————-

KARTA PRACY – GŁODNA GĄSIENNICA (RYTMY)

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE_19.03.2021

KARTY PRACY _ ZNAJDŹ DROGĘ DO WIOSNY

KARTA PRACY_WIOSNA_POKOLORUJ WEDŁUG WZORU

Tematy realizowane w miesiącu marcu:

  1. Zielony kącik w przedszkolu
  2. Domowi ulubieńcy.
  3. Czekamy na wiosnę.
  4. Wiosna, wiosenka.

Tematy realizowane w miesiącu lutym:

  1. Czas na bal !
  2. Zimowe zabawy./ Ludzie północy.
  3. U fryzjera.
  4. Znamy różne sklepy.

Tematy realizowane w miesiącu styczniu:

  1. Zima bywa mroźna
  2. Zimą pomagamy ptakom
  3. Święto Babci i Dziadka
  4. Kucharka – poznajemy zawody

Morelki do Hymnu

Morelki na grzybobraniu

„DWA KASZTANKI” słowa: M. Mielnicka-Sypko

Tematy wrzesień:

  1. Moje przedszkole.
  2. Jestem przedszkolakiem.
  3. Wspólne zabawy.
  4. Na ulicy.

 

Tematy październik:

  1. Jesień daje nam owoce.
  2. Jesień daje nam warzywa.
  3. Dary jesieni.
  4. Grzyby.

 

Tematy listopad:

  1. Deszczowa pogoda.
  2. Jest coraz chłodniej.
  3. Zwierzęta przygotowują się do zimy.
  4. Dbamy o czystość.

Morelki w poszukiwaniu Jesieni: