RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz
RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz
RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz
Poniedziałek – 12.04
Propozycja zajęć dla grupy IV ,,Morelki”
- Wiersz ,,Kwiatki – bratki” D. Gellner https://youtu.be/zhvQFI04CX8
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie,
drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.
Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche,
mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o swoje kwiatki.
Kwiatki – bratki i stokrotki…
Rozmowa na temat wiersza np.
Kogo nazywa się ogrodniczką?
Co miała ogrodniczka w koszyczku?
Nasiona jakich kwiatów miała ogrodniczka?
Co trzeba zrobić aby z tych nasion wyrosły kwiaty?
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi ,, Nie nadepnij na grządkę”J
- Historyjka obrazkowa (układamy chronologicznie)
Wtorek
1.Kolorowanie obrazków konturowych
2.Zabawa ,,Rozpoznawanie emocji”:)
Środa
Zanjdź różnice
- Połącz w pary
Czwartek
- Piosenka ,, Wiosna w błękitnej sukience”
- Usprawniamy rączkęJ
- Malujemy kropki biedronce (palcem według poleceńJ.
Piątek.
Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej pt. „Nasza Ziemia”
https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA
Teraz czas aby się trochę rozruszać. Zaproście do wspólnych ćwiczeń całą rodzinę.
https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ
Zapraszamy również do ćwiczeń oddechowych.
https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q
Udanej zabawy. Do zobaczenia wkrótce.
Piątek – 9.04
Rozwiążcie zagadkę:
Ma cztery rogi
i w kieszeni mieszka.
Wyciera nią nosek
Jurek i Agnieszka. (chusteczka do nosa)
Gdy mamy katar używamy chusteczek, a co robimy kiedy chce nam się kichnąć lub kaszleć ? Na pewno pamiętacie – zasłaniamy wtedy nasze usta i nos łokciem – to bardzo ważne.
Zabawy z wykorzystaniem chusteczek higienicznych:
– Ćwiczenie oddechowe – ułóż chusteczkę na dłoni i spróbuj ją zdmuchnąć – nabieraj powietrze nosem, wydmuchuj ustami
– Połóż chusteczkę na głowie i spaceruj z nią tak, by nie spadła
– Połóż chusteczkę na podłodze i przeskakuj przez nią do przodu i do tyłu oraz na boki
– Zrób z chusteczki kulkę i rzucaj do wyznaczonego celu np. do miski, na krzesło itp.,
– Podrzucaj i łap kulkę zrobioną z chusteczki
– Zrób zawody z rodzicami lub rodzeństwem „Kto dalej rzuci kulkę”
Zapraszamy do wysłuchania piosenki. Zachęcamy do nauki słów i melodii.
https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A
Czwartek – 8.04
Zabawa z rodzicami:
Duża Anna, mała Ania – zabawa językowa.
Rodzic zaprasza dziecko na dywan i podaje przykład zdrobnienia swojego imienia – np.: mała
Madzia, duża Magdalena. Następnie podaje zdrobnienia imion, a dzieci – formy podstawowe,
potem na odwrót. Rodzic wybiera imiona z rodziny.
„Duży krok – mały krok” – zabawa słuchowo-ruchowa. Rodzic wygrywa rytm na
grzechotce. Na szybkie uderzenia dziecko robi małe kroczki, na wolne – robi duże kroki.
Zabawę powtarzamy. Następnie rodzic zmienia polecenie na „wysoki – niski”. Na hasło:
Wysoki! dzieci poruszają się na palcach, na hasło: Niski! spacerują na zgiętych kolanach.
Środa – 7.04
Zapraszamy do zapoznania się z wierszem „Lekarz” Piotra Felicjana Nalepy:
„Lekarz”
Gdy choroba już dopadnie
Lekarz zbada cię dokładnie.
W gardło zajrzy i obsłucha,
Zerknie w nosek i do ucha,
Po czym ci zapewne powie,
Jak choroba twa się zowie.
To on leki przypisuje,
Kiedy zdrowie nam szwankuje.
To on leczy nas i radzi,
Co nam sprzyja, a co wadzi.
Co jest zdrowe, a co nie
Powie nam, bo o tym wie!
Jeśli więc jesteśmy chorzy,
To pomogą nam doktorzy.
Propozycje pytań do tekstu:
– Kiedy chodzimy do lekarza?
– Czy do lekarza chodzisz sam czy z kimś?
– Jakie badania wykonuje lekarz?
– Co robimy, gdy jesteśmy chorzy?
Wtorek – 6.04
Jak wyglądała praca lekarza (jeszcze przed pandemią). Link poniżej:
Po obejrzeniu filmiku, spróbujcie odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
– kiedy chodzimy do lekarza?,
– jak należy zachować się podczas wizyty?,
– co przepisuje lekarz?,
– gdzie wykupujemy recepty?
A teraz zapraszamy do wspólnej gimnastyki:
Propozycje dla grupy IV ,,Morelki” 29.03 – 2.04.2021
RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1
Poniedziałek – 29.03.2021
1.Słuchanie opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.
Rozmowa na temat opowiadania:
- Co robiło słonko?
- Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, …?
- Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
- Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
Wtorek – 30.03.2021
1. Zabawa ruchowa z elementami równowagi „ Jajko na łyżce”.
2. Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)
Środa – 31.03.2021
1. Zagadki:
- Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)
- Święcimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)
- Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)
- Jak się nazywa jajko malowane, co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
- Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
- Ma długie uszy, futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
- Mam czerwone nóżki, jestem żółtą kulką, a kiedy urosnę, to zostanę kurką (kurczątko)
- Co to takiego, odgadnij mój kotku, są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy je gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć, one twardnieją. (jajka)
- Kto potrafi mi powiedzieć, kiedy budzą się niedźwiedzie?
- Jak się nazywa ta pora roku, co ściele dywan zielony wokół ( wiosna)
- Szare futro, długie uszy, ogonek nieduży. Gdy się w krzakach coś poruszy, zmyka aż się kurzy. (zajączek )
- Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają. Jak się nazywają? (bazie)
- Cukrowe – są blisko pisanek. Prawdziwe, rogate – wiodą stado latem na górską polanę. (baranki)
2. „Zajączki” – zabawa ruchowa: Dzieci są zajączkami, skaczą skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”.
3,,Wielkanocne obrazki”- wypełnianie obrazków konturowych
Czwartek – 1.04.2021
- Usprawniamy rączki
Piątek – 2.04.2021
—————————————————————-
KARTA PRACY – GŁODNA GĄSIENNICA (RYTMY)
ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE_19.03.2021
KARTY PRACY _ ZNAJDŹ DROGĘ DO WIOSNY
KARTA PRACY_WIOSNA_POKOLORUJ WEDŁUG WZORU
Tematy realizowane w miesiącu marcu:
- Zielony kącik w przedszkolu
- Domowi ulubieńcy.
- Czekamy na wiosnę.
- Wiosna, wiosenka.
Tematy realizowane w miesiącu lutym:
- Czas na bal !
- Zimowe zabawy./ Ludzie północy.
- U fryzjera.
- Znamy różne sklepy.
Tematy realizowane w miesiącu styczniu:
- Zima bywa mroźna
- Zimą pomagamy ptakom
- Święto Babci i Dziadka
- Kucharka – poznajemy zawody
Morelki do Hymnu
Morelki na grzybobraniu
„DWA KASZTANKI” słowa: M. Mielnicka-Sypko
Tematy wrzesień:
- Moje przedszkole.
- Jestem przedszkolakiem.
- Wspólne zabawy.
- Na ulicy.
Tematy październik:
- Jesień daje nam owoce.
- Jesień daje nam warzywa.
- Dary jesieni.
- Grzyby.
Tematy listopad:
- Deszczowa pogoda.
- Jest coraz chłodniej.
- Zwierzęta przygotowują się do zimy.
- Dbamy o czystość.
Morelki w poszukiwaniu Jesieni:
Najnowsze wpisy
Archiwa
- Kwiecień 2021
- Marzec 2021
- Luty 2021
- Styczeń 2021
- Grudzień 2020
- Listopad 2020
- Październik 2020
- Wrzesień 2020
- Sierpień 2020
- Lipiec 2020
- Czerwiec 2020
- Maj 2020
- Kwiecień 2020
- Marzec 2020
- Luty 2020
- Styczeń 2020
- Grudzień 2019
- Listopad 2019
- Październik 2019
- Wrzesień 2019
- Czerwiec 2019
- Luty 2019
- Styczeń 2013
- Październik 2012