Przedszkole nr 105 "Wesoła Stopiątka"

ul. Kochanowskiego 10 tel./fax 22 633 01 19 e-mail: p105@edu.um.warszawa.pl

Gr. I Poziomki

Tematy realizowane w kwietniu:

  1. Wielkanoc
  2. Wiosenny ogród

RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz

WTOREK – 13.04

 

BARDZO PROSZĘ RODZICÓW O PRZECZYTANIE DZIECKU WIERSZA

,, OGRODNICY ‘’ – IWONY SALACH

IDĄ , IDĄ OGRODNICY. TUP!

NIOSĄ GRABKI I ŁOPATKI. HEJ!

BĘDĄ SPULCHNIAĆ ZIEMIĘ,

ABY LEKKO BYŁO JEJ.

PUK , PUK ,PUK, ŁOPATĄ.

 

SZU, SZU , SZU , GRABKAMI.

 

TRYŚNIE WODA Z KONEWECZKI

NA NASZE GRZĄDECZKI.

 

ZACHĘCAM DO ROZMOWY NA TEMAT TREŚCI WIERSZA

– O kim był wierszyk?

-Co nieśli ogrodnicy?

-Jak pukali łopatkami?

-Jak szurali grabkami?

-Na co tryskała woda z konewki?

Na podstawie wiersza można porozmawiać z dzieckiem o pracy ogrodnika, czynności jakie wykonuje , i narzędzi które wykorzystuje w swojej pracy.

Piosenka:

Karta pracy nr 1 rosnie-tulipan-

————————————————————————————-

RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz

RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz

PONIEDZIAŁEK – 12.04

WITAM ! W   TYM TYGODNIU ZACZYNAMY TEMAT ,, WIOSENNY OGRÓD’’

BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU OPOWIADANIA:

„Tajemnica małego nasionka” J. Wasilewska

„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”

– odpowiadanie na pytania  :
• kto zaopiekował się ziarenkiem?
• co zrobiło ziarenko w ziemi po podlaniu go wodą?
• co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
• co wyrosło z ziarenka?

ZAPRASZAM DO ZABAWY RUCHOWEJ ,, ZIEMIA I SŁOŃCE’’

Dziecko biega w tempie wyklaskiwanym przez dorosłego.

Na hasło ZIEMIA!- przykuca i dotyka rękami podłogi.

Na hasło SŁOŃCE!- staje w rozkroku i wyciąga ręce w górę.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

 

 

MIŁEJ ZABAWY!

 

 

PIĄTEK – 9.04

DROGIE DZIECI KOŃCZYMY TEMAT ŚWIĄTECZNY, ZACHĘCAM DO GIMNASTYKI

 

1) Przygotowania zajączków do świąt- rymowana gimnastyka.

Pomoce: małe piłki

Rodzic recytuje rymowanki, demonstrując ćwiczenia, a dziecko powtarza za nimi tekst i

wykonują polecenie zgodnie z instrukcją. Każde ćwiczenie robimy kilka razy.

Zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko chodzi swobodnie po pokoju, na sygnał rodzica

wspinają się na palcach i unoszą ręce.

Gdy Święta Wielkanocne się zbliżają,

Zajączki w domu kurze wycierają.

Ćwiczenia tułowia- skręty. Dziecko w siadzie skrzyżnym prawą ręką pocierają lewą część

ciała, a następnie lewą- prawą część, udając czyszczenie futerka.

Następnie czyszczą swoje futerka,

W prawo i w lewo każdy zając zerka.

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko pochyla się do przodu, ugina kolana i udaje

dźwiganie ciężkich siatek. Następnie prostuje się i powtarza ćwiczenie.

Od rana ze sklepu z zakupami wracają,

Ciężkie siatki w łapkach dźwigają.

Ćwiczenia mięśni grzbietu. Dziecko leży na brzuchu naprzeciw leży rodzic. Unoszą głowę,

ręce i toczą do siebie piłkę („pisankę”).

W koszyczku jeszcze nie wszystko mają,

Pisankę do siebie żwawo turlają.

Ćwiczenia skoczne. Dziecko skacze w przysiadzie w różnych kierunkach. Co chwilę zatrzymuje

się staje słupka (przysiad, palce wskazujące przy uszach) i uśmiecha się wesoło.

Kiedy już wszystko przygotowały,

Skakały wesoło przez dzień cały.

Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej- skłony. Dziecko wykonuje ukłony z niskim

pochyleniem tułowia.

Co chwile goście przybywają,

Zajączki w pas im się kłaniają.

Zabawa uspokajająca. Dziecko idzie po obwodzie koła. Spokojnie oddycha, nabiera powietrze

nosem i wypuszcza ustami.

Na świąteczny spacer powychodziły,

Wszystkich sąsiadów odwiedziły.

 

PO CAŁYM TYGODNIU  PRACY  ZAPRASZAM  NA WYSŁUCHANIE PIOSENKI, KTÓRĄ DZIECI  BARDZO LUBI.

https://www.youtube.com/watch?v=2bXCdwpACDg

 

 

CZWARTEK – 8.04

ZAPRASZAM DO ZABAWY, PROSZĘ PRZECZYTAĆ DZIECKU WIERSZ ,DOROSŁY RECYTUJE, DZIECKO DOPOWIADA WYRAZY DŹWIEKONAŚLADOWCZE

PRZYSZŁA CIEMNA CHMURKA,

DESZCZ POPŁYNĄŁ CIURKIEM

PADA DESZCZYK KAP , KAP ,KAP

RYNNA WODĘ ZBIERA,

KIEDY JEST ULEWA.

LECI WODA Z RYNNY KAP, KAP ,KAP

DESZCZYK ZMOCZYŁ DRZEWA,

W LIŚCIACH WODĘ ZBIERA.

PADA WODA Z LIŚCI KAP, KAP ,KAP

NA KRZAKACH I TRAWACH

ROSĘ POROZKŁADAŁ

SPADAJĄ KROPELKI KAP, KAP ,KAP

 

Dołączam zadanie matematyczne – uszereguj obrazki od najmniejszego do największego:

Zał. 1 Wielkanoc_ Uszereguj obrazki od najmniejszego do największego. Karty pracy-strony-3,7

 

 

—————————————————————————-

 

ŚRODA -7.04

WITAM!

BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU WIERSZA:

„PISANKI’’ K. BAYER

LEŻĄ W KOSZYCZKU PIĘKNE PISANECZKI,

KOLOROWE, MALOWANE, ŁADNIE UKŁADANE

PIERWSZA MA KROPECZKI,

DRUGA GWIAZDKI ZŁOTE,

A NA TRZECIEJ SIEDZI

MALOWANY KOTEK.

W TEN  WIELKANOCNY, WIELKANOCNY RANEK

POUKŁADAM W KOSZU ŚLICZNE JAJKA MALOWANE.

ROZMOWA KIEROWANA:

–  O czym jest wiersz?

-Ile pisanek leży w koszyczku?

-Co jest namalowane na pierwszej/ drugiej/ trzeciej pisance?

– Na której  z kolei pisance są gwiazdeczki/ kropeczki/ jest kotek?

MOŻNA POPROSIĆ DZIECKO ABY NARYSOWAŁO / OZDOBIŁO NARYSOWANE PRZEZ PAŃSTWA JAJKA, TAK JAK WYNIKA Z TREŚCI WIERSZA.

– Pierwsze w kropeczki

– Drugie w  gwiazdeczki

– Na trzecim był kotek

DLA CHĘTNYCH PRACA PLASTYCZNA

 

KARTA PRACY KURCZAK

 

 

WTOREK -6.04

DRODZY RODZICE , DROGIE DZIECI, WITAM PO ŚWIĘTACH , W TYM TYGODNIU W DALSZYM CIĄGU REALIZUJEMY TEMAT WIELKANOC.

DZIŚ ZAPRASZAM DO  ZABAWY ,, WIELKANOCNY ZAJĄCZEK’’

ZAJĘCIA Z PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ P. SIEWIERA – KOZŁOWSKIEJ

WIELKANOCNY ZAJĄCZEK- Dziecko wysuwa wargi do przodu i porusza nimi w prawą

I lewą stronę

Z PYSZCZKIEM Z CZEKOLADY- Dziecko górnymi ząbkami lekko nagryza dolną wargę

udając  zajączka

SPOTKAŁ SIĘ Z KURCZACZKIEM- Dziecko piszczy jak kurczaczek, pi, pi ,pi

I BARANKIEM Z WATY- Dziecko naśladuje beczenie baranka bee, bee

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE

SOBIE PRZESYŁALI-Dziecko przesyła całuski „ cmokając rączką, nabiera powietrza nosem

I ustami zdmuchuje całuski z ręki

AŻ DO KOSZA Z PISANKAMI

WSZYSCY POWPADALI,

WIELKANOCNY ZAJĄC- Dziecko wysuwa wargi do przodu i porusza nimi w prawo i lewo

Z  PYSZCZKIEM Z CZEKOLADY-Dziecko górnymi zębami lekko nagryza dolną wargę udają

zajączka

CUKROWY KURCZACZEK-Dziecko piszczy pi  ,pi ,pi

I BARANEK Z WATY – naśladuje beczenie  bee, bee, bee

 

ZABAWA RUCHOWA z elementem podskoku      ,, ZAJĄCZKI”

Dziecko- zajączek podskakuje swobodnie raz na jednej raz na drugiej nodze na sygnał

Zatrzymuje się i nasłuchuje- dłonie przy uszach i skręt głowy w jedną i w drugą stronę.

 

 

RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1

PIĄTEK -2.04

WITAM  ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY!

Zał 2. Wielkanoc_ Karty pracy_ ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci, uczniów-strony-10

Zał 1 zajączek

 

ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK

 

MA ZŁOCISTE ROGI

I KOŻUSZEK BIAŁY.

NIE BIEGA PO ŁĄCE,

BO Z CUKRU JEST CAŁY?  (BARANEK CUKROWY)

 

WYKLUŁY SIĘ Z JAJEK,

SĄ ŻÓŁCIUTKIE CAŁE.

BĘDĄ Z NICH KOGUTKI

ALBO KURKI MAŁE.  ( KURCZACZKI)

 

LEŻĄ W KOSZYCZKU

PIĘKNIE UŁOŻONE.

W KOLORY I WZORY

MOCNO OZDOBIONE ( PISANKI)

 

JEST CAŁY Z CZEKOLADY.

W ŚWIĄTECZNY PORANEK

Z KURCZACZKIEM I BARANKIEM

STOI WŚRÓD PISANEK  (ZAJĄCZEK)

 

CZWARTEK -1.04

 

ZACZYNAMY  NOWY MIESIĄC TEMATEM ŚWIĄTECZNYM  „WIELKANOC”

BARDZO PROSZĘ PRZECZYTAĆ DZIECKU OPOWIADANIE , MOŻNA NA PODSTAWIE OPOWIADANIA

ZAPOZNAĆ DZIECKO Z POJĘCIEM PISANKA, WIELKANOCNY KOSZCZEK.

 

 

Pisankowa bajeczka”- słuchanie utworu Agnieszki Galicy.

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.

– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.

I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i

postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.

– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.

– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!

– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.

– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i

zaśpiewało wesoło:

Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.

– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.

– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną

pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:

To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w

żółto-czarne paski.

– Brawo! – ćwierkały wróbelki.

– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.

Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:

– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!

Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.

– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.

– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.

Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.

– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.

– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.

Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:

– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!

A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.

 

Rozmowa kierowana pytaniami Rodzica:

-Co zobaczyły wróbelki w kurniku?

-Ile jajek zniosła kura?

-Co powiedział kot, kiedy usłyszał jajka?

-W co zamieniły się jajka, żeby nie trafić na patelnię?

-Co stało się z ostatnim jajkiem?

 

„KOSZYCZEK  WIELKANOCNY”

ROZMOWA Z DZIECKIEM CO WKŁADAMY DO KOSZYCZKA WIELKANOCNEGO?

PRACA Z OBRAZKIEM, PRACUJEMY NAD WYPOWIADANIEM SIĘ PEŁNYMI ZDANIAMI.

Zał 1. Baranek do wycięcia

Zał. 2 Idź po śladzie

 

MIŁEJ ZABAWY !

A . RYBAK

Spring Flowers and Butterflies

Tematy realizowane w marcu:

  1. Zakładamy zielony kącik
  2. Idzie wiosna
  3. Pani Wiosna
  4. Nasi ulubieńcy

DRODZY RODZICE W ZWIĄZKU Z OBECNĄ SYTUACJĄ NASZE DZIECI NIE UCZĘSZCZAJĄ DO PRZEDSZKOLA , ABY JEDNAK MOGŁY REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ BĘDĘ PAŃSTWU PRZESYŁAŁA MATERIAŁY, KTÓRE MOŻECIE PAŃSTWO WYKORZYSTAĆ DO PRACY Z DZIEĆMI, OCZYWIŚCIE SĄ TO TYLKO PROPOZYCJE, KTÓRE WYNIKAJĄ Z TEMATÓW W PLANIE PRACY NA DANY TYDZIEŃ.MOŻNA WYKORZYSTAĆ JE W SPOSÓB DOWOLNY, CAŁOŚCIOWO LUB DANY FRAGMENT W ZALEŻNOŚCI OD WARUNKÓW.

W TYM TYGODNIU KOŃCZYMY TEMAT – „NASI ULUBIEŃCY”:

Gray Kitty Cat

ŚRODA – 31.03

DZISIAJ POĆWICZYMY NASZE BUZIE (ZAJĘCIA Z PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ P. SIEWIERA – KOZŁOWSKIEJ).

 

PAPUŻKA

KRĘCI DZIOBKIEM W LEWO  /Dziecko czubkiem języka sięga do lewego kącika warg/

KRĘCI DZIOBKIEM W PRAWO  /Dziecko czubkiem języka sięga do prawego kącika warg/

I W KLATCE NA DRĄŻKU

SKACZE SOBIE ŻWAWO    /Dziecko kląska językiem/

A GDY SIĘ ZMĘCZY TA MOJA PAPUŻKA

TO MIŁE RZECZY MÓWI MI DO USZKA

TUK,TUK ,TUK     /Dziecko powtarza onomatopeję/

SZAK,  SZAK, SZAK   /Dziecko powtarza onomatopeję/

SZUK ,SZUK, SZUK   /Dziecko powtarza onomatopeję/

TAK , TAK , TAK    /Dziecko powtarza onomatopeję/

 

Zapraszam na zabawę ruchową

,, KOTKI SIĘ BAWIĄ’’  –    Dziecko kotek chodzi na czworakach popychając piłkę raz prawą, raz lewą ręką.

Cat Friends

PRPONUJĘ PODSUMOWANIE TEMATU – NASI ULUBIEŃCY ROZWIĄZUJĄC ZAGADKI:

 

DOMEK MÓJ MALUTKI,

NA PODWÓRKU STOI,

KIEDY  SZCZEKAĆ ZACZNĘ,

KAŻDY MNIE SIĘ BOI?

( PIES)

KŁAPOUCHA RODZINKA,

MIESZKA W KLATCE NA SIANIE,

SAŁATĘ I MARCHEWKĘ,

ZJADA MA ŚNIADANIE?

( KRÓLIK)

JAKIE TO ZWIERZĘTA CO TAK LUBIĄ WODĘ,

ŻE NAWET ZIMĄ  MIESZKAJĄ POD LODEM?

( RYBY)

JEŚLI TA BĘDZIE ZA TRUDNA II WERSJA

PŁYWA W RZECE,

W MORZU PŁYWA,

TO NA PEWNO BĘDZIE ……. RYBA

 

JAKI PTAK KOLOROWY,

UCZY SIĘ LUDZKIEJ MOWY?

( PAPUGA)

ZAGADKA TO BĘDZIE NIEDŁUGA ,

WLAZŁ SOBIE NA PŁOTEK I MRUGA?

( KOTEK)

WERSJA II

TAK CICHUTKO CHODZI ,

ŻE GO NIKT NIE SŁYSZY,

MLECZKO BARDZO LUBI,

JADA TEŻ I MYSZY ?

( KOTEK)

 

MIŁEJ ZABAWY POZDRAWIAM !

AGNIESZKA RYBAK

 

WTOREK – 30.03

BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE WIERSZA L.MARJAŃSKIEJ

„W AKWARIUM”

TAŃCZĄ W PRZEJRZYSTEJ WODZIE

PRZYGLĄDAM IM SIĘ NA CO DZIEŃ

JEDNA RYBKA WĄSATA-

TO NA PEWNO JEST TATA.

TA GRUBA, PRZEZROCZYSTA,

TO MAMA- OCZYWISTA.

JEST TAKŻE MAŁY SYNEK

SCHOWAŁ SIĘ ZA ROŚLINĘ.

PRZED POŁUDNIOWYM SŁONKIEM

WACHLUJE SIĘ OGONKIEM.

PROSZĘ SPYTAĆ DZIECKO:

-Czemu przyglądało się dziecko?

-Jakie rybki pływały w wodzie?

-Gdzie pływały rybki?

Zadanie matematyczne:

 

POŁĄCZ DUŻĄ RYBKĘ Z MAŁĄ RYBKĄ, POLICZ ILE JEST DUŻYCH RYBEK,  A  ILE JEST MAŁYCH RYBEK .

BARDZO PROSZĘ O POKOLOROWANIE WESOŁEJ RYBKI , MOŻNA TEŻ WYKLEIĆ RYBKĘ KOLOROWYM PAPIEREM LUB PLASTELINĄ :

Miłej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03

BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU FRAGMENTU WIERSZA EWY SKOREK:

,, KTO MRUCZY’’

MAŁY KOTEK WSKOCZYŁ

NA BABCI KOLANA,

MRUCZY,BY TU ZOSTAĆ

DO SAMEGO RANA

 

A GDY KOTEK WIDZI

MISKĘ PEŁNĄ MLEKA,

GŁOŚNO SOBIE MRUCZY,

Z WYPICIEM NIE ZWLEKA.

 

 

Proszę zapytać dziecko:

– Gdzie wskoczył kotek?

– Co pił z miski?

-Jak miauczał na kolanach babci ? (prosimy aby dziecko powtarzało zgłoskę miau)

– Jak miauczał, kiedy widział miskę pełną mleka? ( ponownie prosimy żeby głośno powtarzało zgłoskę miau)

Pokoloruj obrazek 🙂

 

ZABAWA RUCHOWA

ILUSTROWANIE RUCHEM TREŚCI WIERSZA A. ŁADY – GRODZICKIEJ

MÓJ KOTEK

MÓJ KOTEK ŁADNIE MIAŁCZY  /dziecko wypowiada wyraz dźwiękonaśladowczy ,, miau’’/

MISKA MLEKA MU WYSTARCZY  /dziecko robi z dłoni miseczkę, wysuwa i chowa język udając że pije mleko/

CHODZI CICHO, NIKT NIE SŁYSZY  /dziecko chodzi na czworakach/

WOLI SPAĆ, NIŻ ŁOWIĆ MYSZY  /dziecko zwija się w kłębek na podłodze/

MIŁEJ ZABAWY

AGNIESZKA RYBAK

Prezentacja świeta pdf

Zabawy gr. Poziomki – prezentacja do obejrzenia

GRUPA I – „Poziomki”