Tematy realizowane w kwietniu:
- Wielkanoc
- Wiosenny ogród
RYTMIKA – WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU-cz.I – scenariusz
WTOREK – 13.04
BARDZO PROSZĘ RODZICÓW O PRZECZYTANIE DZIECKU WIERSZA
,, OGRODNICY ‘’ – IWONY SALACH
IDĄ , IDĄ OGRODNICY. TUP!
NIOSĄ GRABKI I ŁOPATKI. HEJ!
BĘDĄ SPULCHNIAĆ ZIEMIĘ,
ABY LEKKO BYŁO JEJ.
PUK , PUK ,PUK, ŁOPATĄ.
SZU, SZU , SZU , GRABKAMI.
TRYŚNIE WODA Z KONEWECZKI
NA NASZE GRZĄDECZKI.
ZACHĘCAM DO ROZMOWY NA TEMAT TREŚCI WIERSZA
– O kim był wierszyk?
-Co nieśli ogrodnicy?
-Jak pukali łopatkami?
-Jak szurali grabkami?
-Na co tryskała woda z konewki?
Na podstawie wiersza można porozmawiać z dzieckiem o pracy ogrodnika, czynności jakie wykonuje , i narzędzi które wykorzystuje w swojej pracy.
Piosenka:
Karta pracy nr 1 rosnie-tulipan-
————————————————————————————-
RYTMIKA-WSTAJE NOWY DZIEŃ – scenariusz
RYTMIKA – NOC CZYLI CZAS ODPOCZYNKU – scenariusz
PONIEDZIAŁEK – 12.04
WITAM ! W TYM TYGODNIU ZACZYNAMY TEMAT ,, WIOSENNY OGRÓD’’
BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU OPOWIADANIA:
„Tajemnica małego nasionka” J. Wasilewska
„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”
– odpowiadanie na pytania :
• kto zaopiekował się ziarenkiem?
• co zrobiło ziarenko w ziemi po podlaniu go wodą?
• co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
• co wyrosło z ziarenka?
ZAPRASZAM DO ZABAWY RUCHOWEJ ,, ZIEMIA I SŁOŃCE’’
Dziecko biega w tempie wyklaskiwanym przez dorosłego.
Na hasło ZIEMIA!- przykuca i dotyka rękami podłogi.
Na hasło SŁOŃCE!- staje w rozkroku i wyciąga ręce w górę.
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
MIŁEJ ZABAWY!
PIĄTEK – 9.04
DROGIE DZIECI KOŃCZYMY TEMAT ŚWIĄTECZNY, ZACHĘCAM DO GIMNASTYKI
1) Przygotowania zajączków do świąt- rymowana gimnastyka.
Pomoce: małe piłki
Rodzic recytuje rymowanki, demonstrując ćwiczenia, a dziecko powtarza za nimi tekst i
wykonują polecenie zgodnie z instrukcją. Każde ćwiczenie robimy kilka razy.
Zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko chodzi swobodnie po pokoju, na sygnał rodzica
wspinają się na palcach i unoszą ręce.
Gdy Święta Wielkanocne się zbliżają,
Zajączki w domu kurze wycierają.
Ćwiczenia tułowia- skręty. Dziecko w siadzie skrzyżnym prawą ręką pocierają lewą część
ciała, a następnie lewą- prawą część, udając czyszczenie futerka.
Następnie czyszczą swoje futerka,
W prawo i w lewo każdy zając zerka.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko pochyla się do przodu, ugina kolana i udaje
dźwiganie ciężkich siatek. Następnie prostuje się i powtarza ćwiczenie.
Od rana ze sklepu z zakupami wracają,
Ciężkie siatki w łapkach dźwigają.
Ćwiczenia mięśni grzbietu. Dziecko leży na brzuchu naprzeciw leży rodzic. Unoszą głowę,
ręce i toczą do siebie piłkę („pisankę”).
W koszyczku jeszcze nie wszystko mają,
Pisankę do siebie żwawo turlają.
Ćwiczenia skoczne. Dziecko skacze w przysiadzie w różnych kierunkach. Co chwilę zatrzymuje
się staje słupka (przysiad, palce wskazujące przy uszach) i uśmiecha się wesoło.
Kiedy już wszystko przygotowały,
Skakały wesoło przez dzień cały.
Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej- skłony. Dziecko wykonuje ukłony z niskim
pochyleniem tułowia.
Co chwile goście przybywają,
Zajączki w pas im się kłaniają.
Zabawa uspokajająca. Dziecko idzie po obwodzie koła. Spokojnie oddycha, nabiera powietrze
nosem i wypuszcza ustami.
Na świąteczny spacer powychodziły,
Wszystkich sąsiadów odwiedziły.
PO CAŁYM TYGODNIU PRACY ZAPRASZAM NA WYSŁUCHANIE PIOSENKI, KTÓRĄ DZIECI BARDZO LUBI.
https://www.youtube.com/watch?v=2bXCdwpACDg
CZWARTEK – 8.04
ZAPRASZAM DO ZABAWY, PROSZĘ PRZECZYTAĆ DZIECKU WIERSZ ,DOROSŁY RECYTUJE, DZIECKO DOPOWIADA WYRAZY DŹWIEKONAŚLADOWCZE
PRZYSZŁA CIEMNA CHMURKA,
DESZCZ POPŁYNĄŁ CIURKIEM
PADA DESZCZYK KAP , KAP ,KAP
RYNNA WODĘ ZBIERA,
KIEDY JEST ULEWA.
LECI WODA Z RYNNY KAP, KAP ,KAP
DESZCZYK ZMOCZYŁ DRZEWA,
W LIŚCIACH WODĘ ZBIERA.
PADA WODA Z LIŚCI KAP, KAP ,KAP
NA KRZAKACH I TRAWACH
ROSĘ POROZKŁADAŁ
SPADAJĄ KROPELKI KAP, KAP ,KAP
Dołączam zadanie matematyczne – uszereguj obrazki od najmniejszego do największego:
Zał. 1 Wielkanoc_ Uszereguj obrazki od najmniejszego do największego. Karty pracy-strony-3,7
—————————————————————————-
ŚRODA -7.04
WITAM!
BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU WIERSZA:
„PISANKI’’ K. BAYER
LEŻĄ W KOSZYCZKU PIĘKNE PISANECZKI,
KOLOROWE, MALOWANE, ŁADNIE UKŁADANE
PIERWSZA MA KROPECZKI,
DRUGA GWIAZDKI ZŁOTE,
A NA TRZECIEJ SIEDZI
MALOWANY KOTEK.
W TEN WIELKANOCNY, WIELKANOCNY RANEK
POUKŁADAM W KOSZU ŚLICZNE JAJKA MALOWANE.
ROZMOWA KIEROWANA:
– O czym jest wiersz?
-Ile pisanek leży w koszyczku?
-Co jest namalowane na pierwszej/ drugiej/ trzeciej pisance?
– Na której z kolei pisance są gwiazdeczki/ kropeczki/ jest kotek?
MOŻNA POPROSIĆ DZIECKO ABY NARYSOWAŁO / OZDOBIŁO NARYSOWANE PRZEZ PAŃSTWA JAJKA, TAK JAK WYNIKA Z TREŚCI WIERSZA.
– Pierwsze w kropeczki
– Drugie w gwiazdeczki
– Na trzecim był kotek
DLA CHĘTNYCH PRACA PLASTYCZNA
KARTA PRACY KURCZAK
WTOREK -6.04
DRODZY RODZICE , DROGIE DZIECI, WITAM PO ŚWIĘTACH , W TYM TYGODNIU W DALSZYM CIĄGU REALIZUJEMY TEMAT WIELKANOC.
DZIŚ ZAPRASZAM DO ZABAWY ,, WIELKANOCNY ZAJĄCZEK’’–
ZAJĘCIA Z PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ P. SIEWIERA – KOZŁOWSKIEJ
WIELKANOCNY ZAJĄCZEK- Dziecko wysuwa wargi do przodu i porusza nimi w prawą
I lewą stronę
Z PYSZCZKIEM Z CZEKOLADY- Dziecko górnymi ząbkami lekko nagryza dolną wargę
udając zajączka
SPOTKAŁ SIĘ Z KURCZACZKIEM- Dziecko piszczy jak kurczaczek, pi, pi ,pi
I BARANKIEM Z WATY- Dziecko naśladuje beczenie baranka bee, bee
ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE
SOBIE PRZESYŁALI-Dziecko przesyła całuski „ cmokając rączką, nabiera powietrza nosem
I ustami zdmuchuje całuski z ręki
AŻ DO KOSZA Z PISANKAMI
WSZYSCY POWPADALI,
WIELKANOCNY ZAJĄC- Dziecko wysuwa wargi do przodu i porusza nimi w prawo i lewo
Z PYSZCZKIEM Z CZEKOLADY-Dziecko górnymi zębami lekko nagryza dolną wargę udają
zajączka
CUKROWY KURCZACZEK-Dziecko piszczy pi ,pi ,pi
I BARANEK Z WATY – naśladuje beczenie bee, bee, bee
ZABAWA RUCHOWA z elementem podskoku ,, ZAJĄCZKI”
Dziecko- zajączek podskakuje swobodnie raz na jednej raz na drugiej nodze na sygnał
Zatrzymuje się i nasłuchuje- dłonie przy uszach i skręt głowy w jedną i w drugą stronę.
RYTMIKA Z KOGUTKIEM – scenariusz-1
PIĄTEK -2.04
WITAM ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY!
Zał 2. Wielkanoc_ Karty pracy_ ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci, uczniów-strony-10
ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK
MA ZŁOCISTE ROGI
I KOŻUSZEK BIAŁY.
NIE BIEGA PO ŁĄCE,
BO Z CUKRU JEST CAŁY? (BARANEK CUKROWY)
WYKLUŁY SIĘ Z JAJEK,
SĄ ŻÓŁCIUTKIE CAŁE.
BĘDĄ Z NICH KOGUTKI
ALBO KURKI MAŁE. ( KURCZACZKI)
LEŻĄ W KOSZYCZKU
PIĘKNIE UŁOŻONE.
W KOLORY I WZORY
MOCNO OZDOBIONE ( PISANKI)
JEST CAŁY Z CZEKOLADY.
W ŚWIĄTECZNY PORANEK
Z KURCZACZKIEM I BARANKIEM
STOI WŚRÓD PISANEK (ZAJĄCZEK)
CZWARTEK -1.04
ZACZYNAMY NOWY MIESIĄC TEMATEM ŚWIĄTECZNYM „WIELKANOC”
BARDZO PROSZĘ PRZECZYTAĆ DZIECKU OPOWIADANIE , MOŻNA NA PODSTAWIE OPOWIADANIA
ZAPOZNAĆ DZIECKO Z POJĘCIEM PISANKA, WIELKANOCNY KOSZCZEK.
Pisankowa bajeczka”- słuchanie utworu Agnieszki Galicy.
Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i
postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i
zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną
pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w
żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.
Rozmowa kierowana pytaniami Rodzica:
-Co zobaczyły wróbelki w kurniku?
-Ile jajek zniosła kura?
-Co powiedział kot, kiedy usłyszał jajka?
-W co zamieniły się jajka, żeby nie trafić na patelnię?
-Co stało się z ostatnim jajkiem?
„KOSZYCZEK WIELKANOCNY”
ROZMOWA Z DZIECKIEM CO WKŁADAMY DO KOSZYCZKA WIELKANOCNEGO?
PRACA Z OBRAZKIEM, PRACUJEMY NAD WYPOWIADANIEM SIĘ PEŁNYMI ZDANIAMI.
Zał 1. Baranek do wycięcia
MIŁEJ ZABAWY !
A . RYBAK
Tematy realizowane w marcu:
- Zakładamy zielony kącik
- Idzie wiosna
- Pani Wiosna
- Nasi ulubieńcy
DRODZY RODZICE W ZWIĄZKU Z OBECNĄ SYTUACJĄ NASZE DZIECI NIE UCZĘSZCZAJĄ DO PRZEDSZKOLA , ABY JEDNAK MOGŁY REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ BĘDĘ PAŃSTWU PRZESYŁAŁA MATERIAŁY, KTÓRE MOŻECIE PAŃSTWO WYKORZYSTAĆ DO PRACY Z DZIEĆMI, OCZYWIŚCIE SĄ TO TYLKO PROPOZYCJE, KTÓRE WYNIKAJĄ Z TEMATÓW W PLANIE PRACY NA DANY TYDZIEŃ.MOŻNA WYKORZYSTAĆ JE W SPOSÓB DOWOLNY, CAŁOŚCIOWO LUB DANY FRAGMENT W ZALEŻNOŚCI OD WARUNKÓW.
W TYM TYGODNIU KOŃCZYMY TEMAT – „NASI ULUBIEŃCY”:
ŚRODA – 31.03
DZISIAJ POĆWICZYMY NASZE BUZIE (ZAJĘCIA Z PROFILAKTYKI LOGOPEDYCZNEJ P. SIEWIERA – KOZŁOWSKIEJ).
PAPUŻKA
KRĘCI DZIOBKIEM W LEWO /Dziecko czubkiem języka sięga do lewego kącika warg/
KRĘCI DZIOBKIEM W PRAWO /Dziecko czubkiem języka sięga do prawego kącika warg/
I W KLATCE NA DRĄŻKU
SKACZE SOBIE ŻWAWO /Dziecko kląska językiem/
A GDY SIĘ ZMĘCZY TA MOJA PAPUŻKA
TO MIŁE RZECZY MÓWI MI DO USZKA
TUK,TUK ,TUK /Dziecko powtarza onomatopeję/
SZAK, SZAK, SZAK /Dziecko powtarza onomatopeję/
SZUK ,SZUK, SZUK /Dziecko powtarza onomatopeję/
TAK , TAK , TAK /Dziecko powtarza onomatopeję/
Zapraszam na zabawę ruchową
,, KOTKI SIĘ BAWIĄ’’ – Dziecko kotek chodzi na czworakach popychając piłkę raz prawą, raz lewą ręką.
PRPONUJĘ PODSUMOWANIE TEMATU – NASI ULUBIEŃCY ROZWIĄZUJĄC ZAGADKI:
DOMEK MÓJ MALUTKI,
NA PODWÓRKU STOI,
KIEDY SZCZEKAĆ ZACZNĘ,
KAŻDY MNIE SIĘ BOI?
( PIES)
KŁAPOUCHA RODZINKA,
MIESZKA W KLATCE NA SIANIE,
SAŁATĘ I MARCHEWKĘ,
ZJADA MA ŚNIADANIE?
( KRÓLIK)
JAKIE TO ZWIERZĘTA CO TAK LUBIĄ WODĘ,
ŻE NAWET ZIMĄ MIESZKAJĄ POD LODEM?
( RYBY)
JEŚLI TA BĘDZIE ZA TRUDNA II WERSJA
PŁYWA W RZECE,
W MORZU PŁYWA,
TO NA PEWNO BĘDZIE ……. RYBA
JAKI PTAK KOLOROWY,
UCZY SIĘ LUDZKIEJ MOWY?
( PAPUGA)
ZAGADKA TO BĘDZIE NIEDŁUGA ,
WLAZŁ SOBIE NA PŁOTEK I MRUGA?
( KOTEK)
WERSJA II
TAK CICHUTKO CHODZI ,
ŻE GO NIKT NIE SŁYSZY,
MLECZKO BARDZO LUBI,
JADA TEŻ I MYSZY ?
( KOTEK)
MIŁEJ ZABAWY POZDRAWIAM !
AGNIESZKA RYBAK
WTOREK – 30.03
BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE WIERSZA L.MARJAŃSKIEJ
„W AKWARIUM”
TAŃCZĄ W PRZEJRZYSTEJ WODZIE
PRZYGLĄDAM IM SIĘ NA CO DZIEŃ
JEDNA RYBKA WĄSATA-
TO NA PEWNO JEST TATA.
TA GRUBA, PRZEZROCZYSTA,
TO MAMA- OCZYWISTA.
JEST TAKŻE MAŁY SYNEK
SCHOWAŁ SIĘ ZA ROŚLINĘ.
PRZED POŁUDNIOWYM SŁONKIEM
WACHLUJE SIĘ OGONKIEM.
PROSZĘ SPYTAĆ DZIECKO:
-Czemu przyglądało się dziecko?
-Jakie rybki pływały w wodzie?
-Gdzie pływały rybki?
Zadanie matematyczne:
POŁĄCZ DUŻĄ RYBKĘ Z MAŁĄ RYBKĄ, POLICZ ILE JEST DUŻYCH RYBEK, A ILE JEST MAŁYCH RYBEK .
BARDZO PROSZĘ O POKOLOROWANIE WESOŁEJ RYBKI , MOŻNA TEŻ WYKLEIĆ RYBKĘ KOLOROWYM PAPIEREM LUB PLASTELINĄ :
Miłej zabawy!
PONIEDZIAŁEK – 29.03
BARDZO PROSZĘ O PRZECZYTANIE DZIECKU FRAGMENTU WIERSZA EWY SKOREK:
,, KTO MRUCZY’’
MAŁY KOTEK WSKOCZYŁ
NA BABCI KOLANA,
MRUCZY,BY TU ZOSTAĆ
DO SAMEGO RANA
A GDY KOTEK WIDZI
MISKĘ PEŁNĄ MLEKA,
GŁOŚNO SOBIE MRUCZY,
Z WYPICIEM NIE ZWLEKA.
Proszę zapytać dziecko:
– Gdzie wskoczył kotek?
– Co pił z miski?
-Jak miauczał na kolanach babci ? (prosimy aby dziecko powtarzało zgłoskę miau)
– Jak miauczał, kiedy widział miskę pełną mleka? ( ponownie prosimy żeby głośno powtarzało zgłoskę miau)
Pokoloruj obrazek 🙂
ZABAWA RUCHOWA
ILUSTROWANIE RUCHEM TREŚCI WIERSZA A. ŁADY – GRODZICKIEJ
MÓJ KOTEK
MÓJ KOTEK ŁADNIE MIAŁCZY /dziecko wypowiada wyraz dźwiękonaśladowczy ,, miau’’/
MISKA MLEKA MU WYSTARCZY /dziecko robi z dłoni miseczkę, wysuwa i chowa język udając że pije mleko/
CHODZI CICHO, NIKT NIE SŁYSZY /dziecko chodzi na czworakach/
WOLI SPAĆ, NIŻ ŁOWIĆ MYSZY /dziecko zwija się w kłębek na podłodze/
MIŁEJ ZABAWY
AGNIESZKA RYBAK
Prezentacja świeta pdf
Zabawy gr. Poziomki – prezentacja do obejrzenia
GRUPA I – „Poziomki”
Najnowsze wpisy
Archiwa
- Kwiecień 2021
- Marzec 2021
- Luty 2021
- Styczeń 2021
- Grudzień 2020
- Listopad 2020
- Październik 2020
- Wrzesień 2020
- Sierpień 2020
- Lipiec 2020
- Czerwiec 2020
- Maj 2020
- Kwiecień 2020
- Marzec 2020
- Luty 2020
- Styczeń 2020
- Grudzień 2019
- Listopad 2019
- Październik 2019
- Wrzesień 2019
- Czerwiec 2019
- Luty 2019
- Styczeń 2013
- Październik 2012